Inteligentne głośniki coraz częściej wykorzystywane w marketingu

Autor: PAP 3 grudnia 2018 14:20

Inteligentne głośniki coraz częściej wykorzystywane w marketingu Fot. Shutterstock.com

Inteligentne głośniki wyposażone w funkcję asystenta głosowego coraz częściej są wykorzystywane do działań marketingowych. Urządzenia cieszą się rosnącą popularnością; w USA korzysta z nich ponad 20 mln gospodarstw domowych - podał dziennik "New York Times".

Rosnąca popularność inteligentnych głośników z funkcją asystenta zdaniem niektórych obserwatorów rynku wynika ze zniżek, jakie na zakup tych produktów oferowali ostatnio wiodący producenci, np. koncern Amazon. Jak zauważa gazeta, szybkie upowszechnienie się nowej technologii sprawiło, że marki zaczęły traktować ją jako nowy kanał komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami.

Najpopularniejsze głośniki nie oferują jednak bezpośredniej możliwości prowadzenia z ich pomocą działań marketingowych. Google Home i Amazon Echo nie obsługują emisji płatnych reklam. Według "NYT", marketingowcy szukają w związku z tym innych sposobów na wykorzystanie głośników w swoich działaniach. Niektóre firmy uciekają się do wstecznej analizy kodu oprogramowania głośników celem wpływania na wyniki głosowego wyszukiwania treści w internecie, inne zaś wydają bezpłatne aplikacje współpracujące z głośnikami po to, by zwiększyć lojalność klientów wobec marki.

Gazeta zauważa, że inteligentne głośniki z funkcją asystenta głosowego wciąż wykorzystywane są przeważnie do prostych zadań, takich jak sprawdzanie informacji o pogodzie bądź odczytywanie aktualności ze stron internetowych. Większość marketingowców uważa jednak, że reklama przyszłości jest związana z wykorzystaniem asystentów głosowych - funkcja ta pojawia się bowiem coraz częściej również w innych produktach technologicznych, takich jak połączone z internetem telewizory czy sprzęty gospodarstwa domowego.

Własne aplikacje na inteligentne głośniki stworzyły już m.in. HBO, a także koncerny wielobranżowe Unilever i Procter&Gamble. Głośniki zostały zauważone także przez marki premium, takie jak Estee Lauder.

Korzystanie z inteligentnych głośników wciąż dla wielu wiąże się z obawami o prywatność i bezpieczeństwo danych osobowych, zwłaszcza wrażliwych - przypomina dziennik. Pomimo tego, do 2022 roku urządzenia tego rodzaju mają znajdować się w ponad połowie amerykańskich gospodarstw domowych.

Rosnącą popularnością cieszą się także strategie marketingowe oparte na przekazie głosowym, które według przedstawicieli branży reklamowej mają pozwolić markom zachować rozpoznawalność w czasie przemian technologicznych następnych pięciu lat. Eksperci zwracają jednak uwagę, że głośniki nie mogą być traktowane jako platforma sprzedażowa, a raczej urządzenia dające możliwość nawiązania przez markę trwałej i emocjonalnej relacji ze swoim klientem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.