Inteligentny asystent mody wystylizuje klientów Zalando

Autor: dlahandlu.pl 30 października 2018 10:13

Inteligentny asystent mody wystylizuje klientów Zalando Fot. materiały prasowe

Zalando wykorzystuje uczenie maszynowe do dobierania spersonalizowanych stylizacji dzięki Algorytmicznemu Asystentowi Mody. Do nauki algorytmu wykorzystano 200 000 stylizacji stworzonych przez najlepszych stylistów.Rozwiązanie już wkrótce pojawi się na wszystkich 17 rynkach w których działa Zalando.

Zalando wdraża Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithm Fashion Companion - w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.

AFC znajomość trendów oraz umiejętność łączenia idealnych stylizacji nabył poprzez uczenie maszynowe. Deweloperzy z Zalando stworzyli algorytm umożliwiający identyfikację elementów odzieży, a następnie łączenie ich w kompletny strój. Proces nauki przeprowadzono poprzez wprowadzenie tzw. danych testowych. Złożyło się na nie ponad 200 000 propozycji strojów stworzonych przez stylistów, na co dzień pracujących w serwisie Zalon, którzy dobierają pełne stylizacje na bazie przesłanych preferencji klienta. Wszystko po to, aby nauczyć AFC jak kompletować perfekcyjne stylizacje: np. co jest sportowe, a co eleganckie i jakie kolory pasują do siebie.

- Klienci często mówią nam, że trudno jest im łączyć produkty i cenią sobie inspiracje i porady dotyczące mody - mówi Marta Skassa, Product Manager rozwiązania AFC. Analizy dotyczące poprzednich usług doboru stroju dla naszych klientów wskazały, że po otrzymaniu rekomendacji współczynnik konwersji był większy, tak samo jak średnie wartości koszyka. Teraz, dzięki AFC, możemy zaoferować nieograniczoną liczbą bezpłatnych propozycji, które bazować będą na poprzednich zakupach klienta lub jego zainteresowaniach.

Algorytm już udowodnił swoje wyczucie mody. - Przeprowadziliśmy ankiety w których porównaliśmy stylizacje stworzone przez stylistów oraz te, będące wynikiem pracy algorytmu. Chcieliśmy sprawdzić, czy pokryją się one z gustem i wyborami naszych klientów. Nawet nasz zespół był zaskoczony wynikiem - dodaje Marta Skassa. Ankieta wskazała, że 50% strojów stworzonych zarówno ludzi, jak i algorytm, uznano za "dobre stylizacje", podczas gdy większa liczba strojów uznanych za złe (16,9%) została w rzeczywistości stworzona przez ludzi, w przeciwieństwie do 13,9% strojów stworzonych przez algorytm. - Myślę, że to dowodzi, że algorytmy są naprawdę dobre w wykorzystaniu tego, czego się nauczyły - ze wszystkich danych testowych algorytm jest w stanie stworzyć coś, co trafia z upodobania użytkowników - podsumowuje Marta Skassa.

 AFC tworzy stroje wokół tzw. "elementów bazowych", czyli artykułów, które klienci niedawno zakupili lub dodali do swojej listy życzeń. System poleca następnie maksymalnie trzy dodatkowe produkty pasujące do bazowego. Po wstępnych testach AFC jest już gotowy do wprowadzenia na rynek. Będzie on dostępny na wszystkich 17 rynkach Zalando.

Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W asortymencie znajduje się blisko 2000 marek zarówno znanych na całym świecie, produkty lokalnych projektantów, a także marki własne. Zalando dostosowuje swoją ofertę indywidualnie do specyfiki każdego z 17 obsługiwanych krajów europejskich: Austrii, Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Polski i Wielkiej Brytanii. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,01

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8016

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.