Jak odnieść sprzedażowy sukces w epoce klienta On-Demand?

Autor: dlahandlu.pl 3 czerwca 2019 11:23

Branża handlowa pod wpływem technologii zmienia się w bardzo szybkim tempie. Jej rozwój napędzają sami konsumenci, którzy przyzwyczajeni są do otrzymywania wszystkiego na żądanie, po naciśnięciu guzika. – Kluczem do serc i portfeli klientów jest umiejętność przewidzenia ich potrzeb oraz zapewnienia spersonalizowanego doświadczenia – uważa Aleksander Siczek, Business Development Manager w firmie Infobip, specjalizującej się w komunikacji mobilnej.

Istnieją dwa główne trendy, w które powinny wpisywać się strategie marketingowe firm chcących skutecznie sprzedawać. Pierwszy to „On Demand” rozumiany jako oczekiwanie klientów na błyskawiczną obsługę w czasie rzeczywistym, bez chwili zwłoki. Drugi, to znany dobrze od lat kierunek „mobile”, oznaczający przeniesienie funkcji zakupowego centrum z desktopów oraz handlu stacjonarnego w kierunku świata smartfonów, tabletów i aplikacji mobilnych.

Jak podaje Gartner do 2020 roku w przypadku aż 72% interakcji z klientem będą zaangażowane wschodzące rozwiązania takie jak aplikacje machine learning, chatboty lub inne narzędzia komunikacji mobilnej. Dwa lata temu odsetek ten wynosił zaledwie 11%. To pokazuje, jak mocno firmy zainwestowały w rozwiązania technologiczne usprawniające kontakt z klientami. To taki wyścig zbrojeń, o palmę pierwszeństwa, o miano najbardziej innowacyjnej marki. Klienci takie starania firm obserwują i bardzo doceniają. 51% badanych przez firmę konsultingową KPMG wskazało, że ufa markom, z którymi jest się łatwo skontaktować.

Dostępność firmy dotyczy tutaj nie tylko procesu sprzedaży, ale również obsługi posprzedażnej, zwłaszcza serwisowej. W świecie dobie mediów społecznościowych jakość komunikacji przekłada się bezpośrednio na ilość pozytywnych opinii publikowanych w sieci przez zadowolonych klientów. Z drugiej strony brak kontaktu ze strony marki rodzi u konsumentów frustrację, której również dają upust w Social Mediach. Niezadowalająca jakość obsługi klienta może spowodować, że klienci będą rezygnować z dalszych zakupów.

Najczęściej klienci kontaktują się z marką za pośrednictwem smartfona. Według ustaleń ekspertów firmy Statista w trzecim kwartale 2018 roku 61% wizyt na stronach e-commerce odbyło się właśnie poprzez telefony. Wniosek jest zatem prosty, jeśli inwestować, to w narzędzia, za pośrednictwem których firma może docierać bezpośrednio na wyświetlacz smartfona.

– Mamy wiele doświadczeń we współpracy z firmami, które dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych zwiększyły swój zasięg oraz poprawiły wyniki sprzedażowe. Jedną z nich jest działająca na Bałkanach marka Shoebedo zajmująca się sprzedażą obuwia. Wyzwaniem w tym projekcie było zwiększenie zaangażowania klientów, głównie młodych ludzi mieszkających w miastach, którzy podążają za trendami technologicznymi. Aby dotrzeć do tej grupy Shoebedo postawiło na działania z wykorzystaniem komunikatorów mobilnych Messenger i Viber, które są dostępne na platformie Infobip obok innych narzędzi takich jak SMS, powiadomienia PUSH czy mailingi. Kampania zrealizowana w Viber przełożyła się na dwudziestokrotny wzrost liczby odwiedzających stronę internetową i czterokrotnie większą liczbę zamówień w porównaniu do okresu sprzed realizacji działań. Wybór aplikacji Viber wynikał z jej popularności na Bałkanach – wyjaśnia Aleksander Siczek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • MariuszInteli 2019-06-03 12:51:48

    Bardzo ciekawy artykuł, pokrywa się to z naszymi doświadczeniami w InteliWISE. W ostatnich 12 miesiącach mieliśmy ok. 10 projektów, gdzie oprogramowanie sztucznej inteligencji było must have'm w kontekście obsługi klientów, czy też zwiększania skuteczności e-marketingu. Trochę naszych przykładów w InteliWISE, w Polsce jak i za granicą, opisujemy na InteliWISE.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    4,14

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 870
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.