Jak walczyć ze zjawiskiem wardrobingu?

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2019 11:54

Jak walczyć ze zjawiskiem wardrobingu? Fot. materiały prasowe

Duża część sklepów z odzieżą i obuwiem oferuje swoim klientom możliwość zwrotu zakupionego towaru. Jednak część kupujących wykorzystuje taką politykę sprzedawców stosując praktykę wardrobingu. Polega ona na zakupie ubrań, noszeniu ich bez odrywania metki, a następnie zwracaniu do sklepu jako towaru nieużywanego w celu uzyskania pełnego zwrotu pieniędzy. W świetle prawa konsumenckiego wardrobing nie jest jednak uznawany za przestępstwo.

Zjawisko wardrobingu jest procederem dość powszechnym. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez organizację National Retail Federation , problem ten dotyczy 31,8 proc. sklepów w Stanach Zjednoczonych. Natomiast w Wielkiej Brytanii 13 proc. konsumentów przyznaje, że zakupiło odzież z zamiarem jej noszenia, a następnie zwróciło ją.

Z wardrobingiem mamy do czynienia również w Polsce. Według najnowszego badania ,,Rynek mody w Polsce 2018" firmy badawczej KPMG , polski rynek odzieżowy należy do najatrakcyjniejszych i największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jego wartość szacowana jest aż na 29,1 mld. zł. Wraz z rosnącą sprzedażą proporcjonalnie rośnie liczba przypadków osób, które kupują ubrania, noszą je, a następnie zwracają.Problem dotyka również sklepów internetowych, których klienci okazję do przymierzenia towaru mają dopiero po jego zakupie. Sprzedawcy nie chcą, i nie mogą, rezygnować z możliwości oferowania kupującym wypróbowania produktu – obawiają się, że ich klienci wybiorą konkurencję –  mówi Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska.



W jaki sposób walczyć z wardrobingiem? Z pomocą innowacyjnych technologii. Na rynku dostępne są estetyczne i niewielkie zawieszki, na których sklepy mogą umieszczać swój logotyp i inne oznaczenia. Przypinane są do ubrań w widocznym miejscu i mogą zostać usunięte jedynie przez klienta poprzez ręczne zerwanie mechanizmów blokujących. Chcąc minimalizować przypadki nadużyć, detaliści powinni rozważyć wprowadzenie zintegrowanych systemów bezpieczeństwa oraz rozwiązań RFID.





 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7280
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.