Jak wygląda proces zakupowy w bezobsługowym sklepie Bio Family? - wyniki testu Symetria UX

Autor: Monika Banach, Symetria UX 21 listopada 2018 13:24

Jak wygląda proces zakupowy w bezobsługowym sklepie Bio Family?  - wyniki testu Symetria UX fot. Symetria UX

Twój pierwszy bezobsługowy sklep w Europie – takim hasłem promuje się supermarket Bio Family w Poznaniu. Postanowiłam więc sprawdzić co to dokładnie oznacza i w jaki sposób można zrobić tam zakupy - pisze Monika Banach z Symetria UX.

Aby robić w pełni bezobsługowe zakupy muszę mieć specjalną kartę wydawaną wyłącznie w sklepie. Na stronie internetowej sklepu nie ma na ten temat żadnych informacji. Pojechałam więc na miejsce, aby sprawdzić jak wygląda cały proces pozyskania karty i używania jej do zakupów.

Promocja karty
Karta Open 24/7, która służy do bezobsługowych zakupów promowana jest w kilku miejscach na terenie marketu. Trudno jednak na podstawie reklamy wywnioskować co należy zrobić, aby taką kartę uzyskać i w jaki sposób się z niej korzysta. Treść reklamy sprowadza się tylko do 2 hasztagów: #calodobowydostep i #badzbardziejsamodzielny. Moim zdaniem to trochę za mało aby zainteresować klientów, którzy nie słyszeli wcześniej żadnych informacji na temat tej usługi.
Podczas rozmowy ze sprzedawcą dowiedziałam się, wniosek o kartę wypełnia się w sklepie na tablecie. Brak możliwości wysłania wniosku przez internet i konieczność udania się w tym celu do sklepu jest sporą niedogodnością i może zniechęcić część klientów do skorzystania z usługi.

W formularzu należy wpisać dużą ilość danych osobowych, a wszystkie pola są obowiązkowe. Nie znalazłam jednak informacji dlaczego wszystkie te dane są potrzebne. 
Podczas uzupełniania formularza należy zaakceptować Regulamin promocji „Karty 24/7”, natomiast nie jest on nigdzie podlinkowany i nie można się z nim zapoznać. Zabrakło mi również możliwości sprawdzenia ogólnych warunków korzystania z karty wraz z informacją w jaki sposób mogę z niej zrezygnować i tym samym usunąć wszystkie swoje dane z bazy Bio Family. Informacji takich nie otrzymałam również później na adres mailowy, który wpisałam we wniosku.

Wydanie karty następuje niemal natychmiast po uzupełnieniu formularza. Doradca musi tylko zweryfikować dane z dowodem osobistym i wpisać do formularza 5 ostatnich cyfr wydawanej karty. Do karty dołączona jest krótka informacja w jaki sposób należy z niej korzystać. Oprócz tego pracownik sklepu wskazał mi wszystkie kluczowe miejsca, ważne podczas robienia zakupów poza godzinami pracy obsługi: czytnik przy drzwiach wejściowych i wyjściowych oraz kasę samoobsługową. W czasie wyjaśniania usługi, doradca nie pokazał jednak w jaki sposób należy korzystać z kasy samoobsługowej, która daje jedyną możliwość zapłacenia za zakupy. 
Na koniec wyjaśnienia usługi, sprzedawca poinformował mnie, aby jak najszybciej zgłosić ewentualne zgubienie lub kradzież karty. W ten sposób uniknę konsekwencji gdyby ktoś na moje dane próbował ukraść towar ze sklepu. Oprócz tej informacji wolałabym jednak dokument z regulaminem, który precyzyjnie określa ogólne warunki korzystania z karty.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,94

  • Min

    4,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.