Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jedynie 2 proc. użytkowników Amazon Alexa robi dzięki niej zakupy

Autor: PAP 7 sierpnia 2018 15:32

Jedynie 2 proc. użytkowników inteligentnego asystenta Amazon Alexa robi zakupy za pośrednictwem urządzenia. Większość tych, którzy dokonali zakupu, nie podjęło kolejnej próby. Do tej pory sprzedano ponad 50 mln egzemplarzy tych urządzeń - donoszą media.

Serwis The Information ocenia, że amerykański koncern Amazon sprzedał miliony urządzeń wyposażonych w inteligentnego asystenta w nadziei, iż przyjazny głos Alexy zachęci użytkowników do składania zamówień na kolejne produkty za pośrednictwem jego platformy handlu elektronicznego.

Zgodnie z doniesieniami źródła portalu, niewielu użytkowników sterowanych głosem urządzeń Amazona korzysta z funkcji składania zamówień. 90 procent z nich po dokonaniu pierwszych transakcji nie podejmuje kolejnej próby zakupów. 20 procent właścicieli inteligentnych asystentów Alexa wykorzystuje je do zadawania pytań o propozycje spersonalizowanych ofert zakupowych, a także do śledzenia już zamówionych przesyłek. Serwis podkreśla, że zamówienia te najczęściej składane były za pomocą innych urządzeń.

Według danych firmy analitycznej VoiceBot badającej branżę zakupów głosowych, z tego typu funkcji korzysta od 17 do 35 proc. właścicieli głośników z funkcją inteligentnego asystenta.

Najczęściej wykorzystywanymi funkcjami w urządzeniach z systemem Alexa są sprawdzanie pogody, sterowanie innymi podłączonymi do systemu inteligentnymi urządzeniami i usługami strumieniowania treści rozrywkowych.

Serwis Gizmodo zauważa zaś, że "przeglądanie strony Amazona, żeby coś kupić, jest znacznie lepszym sposobem na porównanie oferty sklepu niż za pomocą głosu".

Dodaje również, że "w przypadku braku możliwości zobaczenia produktu, szybkiego prześledzenia opinii i wyboru między opcjami dostawy i płatności, składanie zamówień za pomocą głosu przestaje być tak atrakcyjne, bo w grę wchodzą pieniądze użytkowników". 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.