Manager Biedronki: Wyzwaniem w handlu jest pogodzenie świata cyfrowego i tradycyjnego

Autor: dlahandlu.pl 28 maja 2019 11:00

Manager Biedronki: Wyzwaniem w handlu jest pogodzenie świata cyfrowego i tradycyjnego Artur Pluta, Senior Digital Marketing Manager, Jeronimo Martins. Fot. PTWP

Największym wyzwaniem dla handlu jest obecnie umiejętność zachowania równowagi pomiędzy działalnością opartą o nowe technologie i Big Data oraz opartą o tradycyjne sposoby dotarcia do klienta, takie jak telewizja czy gazetki  - ocenia Artur Pluta, Senior Digital Marketing Manager, Jeronimo Martins.

Artur Pluta był uczestnikiem debaty Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja, która odbyła się drugiego dnia XI EEC.

Jego zdaniem, rewolucja 4.0 w handlu cały czas się dokonuje, małymi krokami, czego przykładem jest system zamawiania towaru – obecnie przedsiębiorca wie dokładnie ile i jakiego towaru powinien zamówić.

- Jest też druga storna tego zagadnienia – istnieje duża grupa klientów, którzy nie korzystają z nowych technologii. Największym wyzwaniem jest teraz połączyć te dwa światy – aby budować w odpowiednich proporcjach markę i jej wartości i jednocześnie pozostać w sercach klientów, do których docieramy wciąż przez gazetkę – mówił Artur Pluta.

Manager zauważył, ze obecnie sieci mogą reagować zdecydowanie szybciej niż pięć lat temu. – Wtedy, jeśli wypuszczano jakiś produkt, trzeba było czekać tydzień, aby odpowiedzieć konkurencji. Teraz w ciągu pięciu godzin można poprzez promocję dotrzeć skutecznie do grupy klientów, i to takich klientów, którzy są zainteresowani konkretnym towarem, oferując im produkt we właściwym czasie i miejscu, i mając pewność, że pojawią się w sklepie zgodnie z naszymi oczekiwaniami – mówił przedstawiciel portugalskiego giganta.

Jak mówił, technologie dają możliwość klientom Biedronki dzielenia się informacjami i opiniami o zakupach i produktach. - Nowości i promocje, które wprowadzamy stają się tematem do rozmowy w mediach społecznościowych. Tworzą się grupy, które komunikują się ze sobą i informują, co pojawiło się nowego i jak to działa – mówił Artur Pluta. Jak dodał, kolejnym aspektem Handlu 4.0 jest obsługa klienta, która idzie w kierunku zasilania danymi – aby klient wiedział jaka jest dostępność towaru, kiedy może się go spodziewać w swoim sklepie. - To w tej chwili kolejne wyzwanie przed którym stoimy - aby połączyć wszystkie dane, którymi dysponujemy, np. dotyczące biura obsługi klienta, działu zakupów. To dużo ważniejsze niż bezpośrednia komunikacja z klientem poprzez np. nagradzanie w programie lojalnościowym – ocenia Artur Pluta.

Manager Jeronimo Martins oceniał, że , Polacy kochają nowości, o czym świadczy fakt, że w  porównaniu z Portugalią, w Polsce detalista wprowadza trzy razy więcej nowych produktów.

- Obecnie możemy bardzo łatwo zmierzyć, które produkty mają potencjał, a które musimy wygasić, bo były dobre jakiś czas temu. Dzięki technologiom łatwiejsze jest dostosowanie produktów do klientów i unikatowość - mówił.

Kolejną możliwością, jaką niosą technologie jest personalizacja oferty. W przypadku tak dużej sieci jak Biedronka, trudno jednak o kierowanie oferty do poszczególnych klientów.

- Jeśli mamy 4 mln paragonów dziennie i zrobimy dokładną segmentację, to okazuje się, że ten spersonalizowany produkt to kilka kontenerów. Dlatego z personalizacja w Biedronce jest inaczej niż w przypadku małego przedsiębiorcy. Na przykład, zmieniamy gramatury, oferujemy wielopaki – tłumaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,50

  • Min

    1,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7049
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.