Mastercard i eService testują nową technologię przyjmowania płatności

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2018 14:05

Mastercard i eService testują nową technologię przyjmowania płatności LitePOS, fot. materiały prasowe

Mastercard i eService ogłosiły pilotażowe wdrożenie rozwiązania LitePOS, które sprawia, że smartfon może pełnić funkcje zastrzeżone dotąd wyłącznie dla terminali płatniczych.

LitePOS działa w oparciu o innowacyjną technologię „PIN on glass”. Połączenie smartfona oraz współpracującej z nim przystawki umożliwia bezpieczne przyjmowanie płatności kartowych również o wartości przekraczającej 50 zł i wymagających podania kodu PIN. To pierwsze tego typu wdrożenie na polskim rynku, jednym z trzech pierwszych w Europie. W pilotażu, który potrwa do czerwca 2019 r., może wziąć udział kilkuset klientów eService.

Rozwiązanie technologiczne testowane w ramach pilotażu polega na wyposażeniu smartfonów lub tabletów działających pod kontrolą systemu Android (począwszy od wersji 7.0 Nougat), w aplikację eService LitePOS oraz akcesoryjny czytnik kart płatniczych, którego producentem jest renomowany dostawca terminali – firma Ingenico. Taki zestaw umożliwia stworzenie taniego i w pełni mobilnego rozwiązania obsługującego transakcje realizowane za pomocą zbliżeniowych oraz chipowych kart płatniczych. Jedną z najważniejszych cech nowego rozwiązania jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu staje się możliwe przyjmowanie smartfonem transakcji kartą, których wartość nie musi być jak dotąd ograniczona do 50 zł, czyli maksymalnej kwoty płatności bez PIN. Nad certyfikacją rozwiązania, gwarantującą bezpieczeństwo każdej transakcji, czuwa Mastercard.



Rozpoczynający się pilotaż ma na celu przetestowanie nowego rozwiązania w warunkach rynkowych. W trakcie jego trwania, na bazie opinii przedsiębiorców biorących w nim udział, wprowadzane będą kolejne udoskonalenia. Rezultatem będzie opracowanie ostatecznego kształtu rozwiązania LitePOS i poddanie go finalnym testom w końcowej fazie pilotażu.



- Testowana technologia ma ogromny potencjał. Jesteśmy przekonani, że dzięki wygodzie, łatwości obsługi i niskim kosztom rozwiązania, które przygotowujemy, już niedługo stanie się ono bardzo popularne, a na jego wykorzystanie zdecyduje się wielu nowych klientów, którzy dotąd odkładali decyzję o wprowadzeniu płatności bezgotówkowych do swojego biznesu - mówi Joanna Seklecka, Prezes Zarządu eService.



Planowane testy rynkowe zostały poprzedzone jakościowym badaniem opinii, przeprowadzonym wśród kilkunastu przedsiębiorców. Oceniali oni nową technologię, sposób instalacji aplikacji oraz łatwość użytkowania zestawu. 



Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    7,37

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6883
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.