Na rynek wkracza Twisto z usługą 'kup teraz - zapłać później'

Autor: dlahandlu.pl 10 lipca 2018 12:43

Na rynek wkracza Twisto z usługą 'kup teraz - zapłać później' fot. Twisto

Twisto, fintech z siedzibą w czeskiej Pradze, który na rynku czeskim obsługuje 200 tys. klientów w ponad 500 e-sklepach, startuje w Polsce ze swoją sztandarową usługą "kup teraz, zapłać później". Partnerem strategicznym firmy jest ING Bank Śląski. Obecnie usługi Twisto oferowane są e-sklepom korzystającym z bramki płatniczej imoje.

Za rozwój Twisto w Polsce odpowiada Krzysztof Blinowski. 

Płatność przez Twisto powoduje, że sklep otrzymuje zapłatę za towar następnego dnia, a klient ma wydłużony czas - 21 dni na jej uregulowanie. Ryzyko braku płatności od klienta finalnego firma bierze na siebie. Swoją decyzję o przyznaniu płatności firma podejmuje na podstawie danych o kliencie sklepu, w tym: z jakiej przeglądarki korzysta, z jakiego urządzenia, jak często robi zakupy w danym sklepie, na jakie kwoty. Decyzja o propozycji skorzystania z usługi przedstawiana jest użytkownikowi w czasie rzeczywistym, podczas dokonywania zakupów o wartości ok. 200-300 zł. Dzięki wykorzystaniu technologii big data oraz machine learning Nikita potrafi ocenić zdolność finansową klienta w ciągu mierzonym w milisekundach, dlatego transakcja nie wymaga podawania wrażliwych danych.

Obecnie rozwiązanie dostępne jest w 1. sklepie, ale kolejne umowy czekają na wdrożenie. Firma zaczęła rozmowy od małych e-sklepów, ale planuje kierować swoją ofertę także do największych sklepów internetowych. Standardowa prowizja dla sklepu wynosi poniżej 2 proc. Z dotychczasowych doświadczeń na rynku czeskim wynika, że dzięki usłudze wrasta lojalność i częstotliwość zakupów. Na rynku czeskim klienci korzystający z Twisto robią zakupy średnio 30% częściej niż osoby wybierające inne metody płatności. 

W Czechach Twisto oferuje też rozwiązania kredytowe, w tym zakupy na raty. 

Wchodząc na rynek spółka opublikowała wyniki raportu "Koszyk Roku 2018", w których zanalizowała procesy zakupowe 100 e-sklepów. Najlepszym e-sklepem okazała się taniaksiazka.pl przed witchenn.com i saturn.pl. Z badania wynika, że polski użytkownik oczekuje jasnej informacji na jakim etapie procesu zakupowego jest i co go czeka. Liczy na łatwe wskazówki (kliknij tu, przejdź dalej), a nie np. przymus rejestracji, transparentnych zasad co do ewentualnych opłat dodatkowych oraz minimalistycznej i estetycznej formy prezentacji kupowanego produktu. 

Odnosząc się do niedzielnego zakazu handlu Krzysztof Blinowski powiedział, że przyzwyczajenia nie umierają od razu, dlatego klienci, którzy robili zakupy w niedziele, nadal je robią, ale w e-sklepach. Część sklepów internetowych zagospodarowuje tę grupę klientów, kierując do nich dodatkowe reklamy, czy newslettery sprzedażowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.