OEX Cursor startuje z platformą wspierającą sprzedaż w sklepach tradycyjnych

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2018 14:31

OEX Cursor startuje z platformą wspierającą sprzedaż w sklepach tradycyjnych fot. Piotr Haman

OEX Cursor we współpracy z ShelfWise oraz ABR SESTA wprowadza rozwiązanie, które wykorzystując technologię rozpoznawania obrazu oraz zaawansowaną analizę danych, pozwoli dotrzeć ogólnopolskim producentom do 10 tys. sklepów tradycyjnych, które generują 20 proc. sprzedaży FMCG. Usługa umożliwi podejmowanie działań pozwalających na poprawę dystrybucji i wdrożenie standardów ekspozycji w tych placówkach.

- Rozwiązanie dostarcza producentom precyzyjne informacje. System po przetworzeniu danych pozyskanych w punkcie z półki sklepowej rekomenduje konkretne działania, takie jak wprowadzenie produktu do sprzedaży, poprawę ekspozycji produktu na półce czy modyfikacje w zarządzaniu kategorią. Dzięki punktowemu działaniu, podejmowanemu jedynie w sklepach, gdzie zidentyfikujemy potencjał do wzrostu, maksymalizujemy sprzedaż i minimalizujemy koszty – powiedział Piotr Haman, prezes OEX Cursor SA.

Platforma będzie przetwarzać dane z 10 tysięcy sklepów w Polsce, które pozyskiwane są cyklicznie przez sieć przedstawicieli handlowych OEX Cursor. W puli tej znajdują się sklepy w systemach miękkiej franczyzy oraz niezależne placówki z dużym potencjałem sprzedażowym. Jak zauważa Piotr Haman jest to jedyny segment sklepów, gdzie możliwe jest jeszcze generowanie wzrostów, dzięki poprawie dostępności produktu i ekspozycji. Jeżeli w każdym z 10 tys. sklepów udałoby się poprawić producentowi sprzedaż o 200 zł, oznacza to wzrost sprzedaży o 2 mln zł. 

- System przetwarza zdjęcia w interesujące nas dane praktycznie w czasie rzeczywistym. Klient może mieć informację w swoim systemie już w dniu następnym. Technologia oparta jest na sztucznej inteligencji. Jej skuteczność jest na poziomie pracy człowieka, jednak koszty pozyskania danych, zwłaszcza przy dużej skali, są zdecydowanie niższe - dodaje Konrad Szczukiewicz z ShelfWise.

Wizyta handlowca w sklepie to koszt ok. 60-70 zł, OEX Cursor sugeruje, że dzięki współfinansowaniu wizyty przez kilku producentów ten koszt może spaść do 20 zł. Plusem jest też odejście od deklaratywnych informacji, które zawierają czasami błędy na rzecz obiektywnej informacji ze zdjęcia. Fotografie mogą zawierać nie tylko ekspozycję produktu danego producenta, ale także ekspozycję konkurenta i zostać przetworzone na informacje zwrotną dla sklepu, co zmienić i poprawić, by uzyskać lepszą sprzedaż.    

System powstał z myślą o dużych i średnich ogólnopolskich dostawcach z rynku FMCG. 

- Bardzo istotnym elementem rozwiązania jest analiza pozyskanych informacji i ich konfrontacja z danymi demograficznymi i innymi, które określają potencjał badanego punktu sprzedaży. Tylko zaawansowane przetworzenie danych z wielu źródeł pozwoli na przygotowanie precyzyjnych rekomendacji działań na poziomie każdego ze sklepów, które przełożą się na wzrost sprzedaży – powiedział Paweł Jurowczyk z ABR Sesta.

  • ??? 2018-11-12 13:08:08

    ale co? że niby coooo?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.