Personalizacja przyszłością zakupów. Ceną utrata prywatności

Autor: dlahandlu.pl, PB 6 lutego 2019 15:37

Personalizacja przyszłością zakupów. Ceną utrata prywatności Fot. Shutterstock

Detaliści poszukują najlepszych sposobów dotarcia do klientów – chcą oferować im produkty, które będą chcieli kupić i przedstawiać reklamy, które obejrzą. Konsumenci oczekują z kolei oferty skrojonej na miarę ich potrzeb. Obie strony spotkają się dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak geofencing, czy zaawansowane metody analityki, które zakładają zbieranie informacji o konsumentach, w tym także historii ich zakupów. Pojawia się pytanie, czy gromadzenie tych danych nie narusza naszej prywatności?

Reklama programatyczna

Specjaliści działający na rynku marketingu mobilnego uważają, że zaletą nowych technologii dla sieci i centrów handlowych jest lepsze poznanie swoich klientów.

- Dzięki gromadzeniu i analizie danych z mobile właściciele sklepów mogą dowiedzieć się kim są osoby odwiedzające daną lokalizację – na przykład jaką mają płeć, zainteresowania, czy posiadają dzieci, etc. Wykorzystując rozwiązania proponowane przez naszą firmę właściciele oraz zarządcy centrów handlowych mogą dokładnie prześledzić ścieżki zakupowe swoich klientów, sprawdzić skąd przyjeżdżają, zbadać zachowania konsumenckie w zależności od wieku, płci czy posiadanych hobby – mówi co-CEO firmy Selectivv Dominik Karbowski.

Firma Selectivv dysponuje między innymi takimi narzędziami, jak: Geotrapping, Wifitrapping, location data, DOV-e, Viewer. Pod tymi nazwami kryją się technologie i rozwiązania pozwalające np. na zbieranie i analizowanie danych o grupie użytkowników smartfonów i tabletów, przebywających w danym czasie w określonym miejscu, na identyfikację ścieżek jakimi poruszają się klienci oraz mierzenie wpływu reklamy na ich zachowania centrach handlowych i sklepach, a także na sprawdzenie potencjału reklamowego dowolnej lokalizacji.

Dzięki tym danym, możliwe jest skierowanie reklamy do ściśle określonej grupy konsumentów, wcześniej poznanej i zdefiniowanej. To tzw. reklama programatyczna.

- Wiedza o klientach pozwala na precyzyjne targetowanie przekazów reklamowych, które trafiają do odpowiednio sprofilowanych grup odbiorców. Dzięki temu realizowane kampanie marketingowe mogą przynieść wymierne efekty sprzedażowe. Na przykład analizując w jaki sposób robią zakupy w centrum handlowym matki z dziećmi, a jak mężczyźni w średnim wieku zainteresowani sportem, możemy w odpowiedni sposób dostosowywać do nich oferty promocyjne – tłumaczy Dominik Karbowski.

Piotr Kluczewski, prezes Grupy AMP Media zauważa, że geomarketing, wykorzystując dane o lokalizacji potencjalnych klientów, przesyłane za pomocą satelitów GPS oraz adresów IP, pozwala dostosować szereg parametrów, wpływając bezpośrednio na doświadczenie użytkownika (UX, user experience) i skuteczność reklamy.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,82

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6908
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.