Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Pięć megatrendów cyfrowych kształtujących rynek handlu

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2018 15:16

Pięć megatrendów cyfrowych kształtujących rynek handlu Fot. Shutterstock

W 2018 roku rynek handlu będzie pod wpływem pięciu najważniejszych megatrendów związanych z transformacją cyfrową. Są one efektem gwałtownego wzrostu znaczenia takich elementów jak: super aplikacje, dane dotyczące konsumentów, systemy subskrypcyjne, portfele mobilne i nowe technologie dla sklepów stacjonarnych.

Jak szacuje Euromonitor, w 2018 r. liczba globalnych internautów wyniesie 3,6 miliarda osób, co oznacza że prawie połowa populacji na świecie korzysta z Internetu. Natomiast 53 proc. konsumentów podłączonych do sieci zgłasza, że ​​ bez wspomnianego dostępu do Internetu nie poradziłaby sobie.

28 proc. internautów co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonu, aby porównywać ceny w sklepie. Natomiast 24 proc internautów równie często korzysta z telefonu by kupić towar lub usługę.

Euromonitor wymienia pięć najbardziej wpływowych trendów technologicznych, które zmienią kształt handlu w 2018 roku.

1 Życie cyfrowe koncentruje się w super aplikacjach.

Aplikacje mobilne rozwijają się w oparciu o indywidualne aktywności realizowane poprzez telefony komórkowe. Do najbardziej popularnych należą: przeglądanie internetu, wysyłanie i odbieranie maili i wiadomości a także korzystanie z aplikacji do obsługi wiadomości. To, w którym kierunku zmierza Internet w kwestii aplikacji moblilnych najlepiej pokazują Chiny. Chińskie super aplikacje, takie jak WeChat, są przykładem tego, jak integrować kanały i platformy.

W takim otoczeniu, firmy technologiczne mogą stać się pośrednikami przy większej liczbie transakcji konsumenckich, a tym samym kontrolować relacje z użytkownikami końcowymi. Ponadto, super aplikacje mogą przyspieszyć ogólną transformację cyfrową.

2 Dane stały się nową walutą

Dane stały się najcenniejszym na świecie towarem, a technologia odgrywa kluczową rolę w umożliwianiu markom tworzenia spersonalizowanej oferty. Przykładem może być firma L'Oréal, która  sprzedaje szczotkę do włosów podłączoną do urządzenia cyfrowego – analizuje ona włosy użytkownika, w tym siłę użytą podczas szczotkowania, a także liczbę pociągnięć. Zaawansowana technologicznie szczotka przenosi te dane do aplikacji mobilnej, która zapewnia użytkownikowi ocenę, a także oferuje porady dotyczące włosów i spersonalizowane propozycje produktów.

3 Bycie stale zalogowanym

Digitalizacja wzmacnia stare modele subskrypcji, takie jak regularne dostawy czy prenumeraty. Teraz, subskrypcje odkrywają nowe obszary konsumpcji, takie jak rozrywka. Oczekuje się, że Internet Rzeczy (IoT) jeszcze bardziej pobudzi modele biznesowe subskrypcji.

  • Zuzanna 2018-08-31 17:44:46

    Megatrendy megatrendami, ale póki handel nie będzie w stanie równolegle obsługiwać i klientów offline i online z uwzględnieniem specyfiki tych grup klientów to niewiele z tego wykorzystamy. Dotyczy oczywiście zarówno handlu detalicznego i hurtowego.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.