Pięć najważniejszych tematów związanych z technologią w handlu, poruszanych na Twitterze

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2019 10:39

Pięć najważniejszych tematów związanych z technologią w handlu, poruszanych na Twitterze Fot. Shutterstock

Firma analityczna GlobalData opublikowała pięć najważniejszych terminów, związanych z tematem technologii w handlu detalicznym, które na Twitterze w trzecim kwartale 2019 r. publikowały osoby kluczowe w firmach. Są to: e-commerce, innowacje, sztuczna inteligencja, transformacja cyfrowa oraz customer experience (doświadczenie zakupowe).

e-commerce – wymieniony 1359 razy

Głównymi tematami dyskusji na temat trendów technologicznych w sprzedaży detalicznej w trzecim kwartale były: wybór odpowiedniej platformy e-commerce i najlepszych strategii marketingu treści e-commerce.

- Stworzenie udanego biznesu e-commerce zależy od wyboru odpowiedniej platformy, z opcjami od open source, po chmurę i oprogramowanie jako usługę (SaaS). Według Jessiki Bruce, influencerki i ekspertki e-commerce, niezbędnymi elementami sukcesu są: identyfikacja potrzeb biznesowych oraz grupy docelowej, staranne badania i kalkulacja kosztów – napisano w raporcie GlobalData.

- Po uruchomieniu działalności e-commerce marketing jej treści jest jeszcze ważniejszy. Analityka handlu elektronicznego odgrywa kluczową rolę w definiowaniu strategii marketingowych – dodano.

innowacje – wymieniony 323 razy

Tematem często podejmowanym na Tweeterze były innowacyjne strategie, które muszą przyjąć sprzedawcy detaliczni aby przetrwać i konkurować ze sprzedawcami internetowymi. Dyskusja była napędzana sukcesem internetowej sprzedaży Amazon Prime Day w lipcu, która przekroczyła sprzedaż w Black Friday.

- W tym roku ogłoszono już ponad 7 000 zamknięć sklepów detalicznych. To efekt przestarzałych strategii i konkurencji ze strony sprzedawców internetowych. Równolegle do zamknięć, detaliści zapowiadali otwarcia nowych sklepów. Zazwyczaj przyjmują one nowe modele biznesowe, takie jak podejście wielokanałowe. Zapewniają również innowacyjne doświadczenia w sklepie – oceniają analitycy GlobalData.

sztuczna inteligencja – wymieniony 290 razy

- Sposób, w jaki klienci robią zakupy, przeszedł znaczną transformację na przestrzeni lat. Nowe technologie i sztuczna inteligencja (AI) mogą odegrać kluczową rolę w przyszłości – głosi raport GlobalData.

transformacja cyfrowa – wymieniony 207 razy

Cyfryzacja w handlu detalicznym i jej wpływ na sposób, w jaki klienci robią zakupy, stanowiły szeroko omawiany temat na Tweeterze.

- Inwestowanie w technologię cyfrową jest niezbędne, aby detaliści odnieśli sukces w przyszłości. Klienci szukają nowych sposobów robienia zakupów, takich jak system „click & collect” oraz wirtualne systemy sprzedaży w celu poprawy jakości obsługi – głosi raport. - Technologia cyfrowa może pomóc detalistom, dostarczając dane o ich zapasach, przenosząc sprzedaż online do fizycznych sklepów i oferując elastyczne opcje dostawy – oceniają analitycy.

doświadczenie zakupowe – wymieniony 158 razy

Poprawa doświadczenia zakupowego w celu pozyskania lojalnych klientów była jednym z najczęściej omawianych tematów w trzecim kwartale. Według jednego z wpisów, 70% doświadczenia zakupowego zależy od tego, jak klient czuje się potraktowany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,77

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.