Poczta Polska zintegrowała systemy informatyczne. Liczy na poprawę efektywności

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2019 11:10

Największy operator pocztowy na rynku polskim wprowadził rozwiązanie Microsoft Dynamics AX, które integruje się z 26 innymi systemami, już działającymi w przedsiębiorstwie i pozwala na sprawniejsze działanie 1300 użytkownikom systemu.

Poczta Polska to ponad 80 tysięcy pracowników. Firma ma w całej Polsce ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji obsługujących klientów indywidualnych i korporacyjnych. Codziennie pocztowcy pokonują dystans równy 13 okrążeniem Ziemi dostarczając miliony listów i tysiące paczek. Decydując się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics AX, Spółka postawiła na rozwój strategii cyfrowej transformacji, która obejmuje zarówno usługi, jak i działalność operacyjną. Spółka ma ambicje, by zostać największym operatorem logistycznym, z ofertą pełnego łańcucha dostaw, obejmującego m.in. transport drobnicowy, kolejowy i lotniczy.

- Do zarządzania jednym z największych przedsiębiorstw w Polsce niezbędne są odpowiednie rozwiązania, które ułatwiają podejmowanie właściwych decyzji. Ważne jest także, by oferowały one odpowiedni poziom bezpieczeństwa, kontroli nad kosztami oraz minimalizowały wymagany nakład pracy potrzebny do utrzymania infrastruktury. Strategia firmy zakłada aktywne wykorzystanie technologii cyfrowych, dzięki czemu umocni się pozycja Spółki na rynku – mówi Tomasz Dąbrowski, członek zarządu w Poczcie Polskiej.

Celem nadrzędnym projektu było usprawnienie procesów księgowych, ujednolicenie źródeł danych oraz automatyzacja pracy poprzez integrację systemu finansowo-księgowego z systemami dziedzinowymi. Wprowadzenie Microsoft Dynamics AX umożliwiło wdrożenie nowoczesnego oprogramowania, które elastycznie dostosowuje się do strategii rozwoju firmy. Zapewnia ono także możliwość wykorzystania centralnej bazy kontrahentów, centralnego rejestru umów, optymalizację zarządzania finansami Spółki, czy rozszerzonego raportowania business intelligence.

Każdego dnia Poczta Polska obsługuje miliony klientów, a portfel oferowanych produktów i usług dynamicznie się rozwija. Sytuacja ta spowodowała, że dane kontrahentów były rozproszone w 26 systemach obsługujących różne obszary przedsiębiorstwa. Głównym celem wdrożenia systemu klasy ERP była optymalizacja procesów wewnętrznych, w szczególności w obszarze finansowym. Firma chciała dzięki temu zredukować koszty operacyjne oraz poprawić efektywność obsługi procesów. Poczta Polska w swojej strategii postawiła na rozwój, a jednym z narzędzi zastosowanych do tego celu jest elastyczny centralny system wspomagający zarządzanie. Dodatkowo firma nie chciała w przyszłości uzależniać się wyłącznie od jednego dostawcy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6605
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 709

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.