Polska firm stworzyła system, który ma rozładować kolejki w sklepie

Autor: pr, dlahandlu.pl 1 sierpnia 2019 09:12

Polska firm stworzyła system, który ma rozładować kolejki w sklepie fot. shutterstock

Polska firma Itmagination stworzyła system, który analizuje w czasie rzeczywistym ruch i kolejki w sklepie. Oparte o sztuczną inteligencję rozwiązanie przewiduje ruch w sklepie, pomaga w optymalizacji zatrudniania i efektywnego rozmieszczania towarów na półkach.

– Dzięki rozpoznawaniu obrazu, analizie ułożenia produktu i przeprowadzanych transakcji jesteśmy w stanie zidentyfikować czynniki oraz konfiguracje, przy których ruch w sklepie jest największy. System podpowie nam, kiedy będziemy potrzebowali dodatkowych kas oraz pracowników i na ile godzin. Co więcej, stosowane algorytmy i analiza danych historycznych pomagają wykryć produkty i półki, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów, a które są dla nich najmniej dostępne – wyjaśnia Łukasz Dylewski.

Na podstawie danych przechowywanych przez sklep oraz tych zbieranych w czasie rzeczywistym, system podpowiada, jakie produkty sprzyjają kupowaniu. Dzięki temu powstaje raport z wynikami i zaleceniami dla optymalizacji rozmieszczenia półek i towarów. Tym samym, system jest w stanie przygotować rekomendację najlepszej oferty (Next Best Offer) dopasowanej do realnych i aktualnych potrzeb klientów danego sklepu. To z kolei odpowiada na stale rosnące wymagania i oczekiwania konsumenta, a sklepom zapewnia zwiększenie efektywności i rentowności sprzedaży.

Do zbierania danych system rozpoznawania kolejek wykorzystuje istniejącą infrastrukturę sklepu, czyli kamery już zainstalowane na sali, historyczne dane sprzedażowe oraz cechy, zbierane w każdym systemie CRM. Algorytmy uczenia maszynowego w oparciu o sztuczną inteligencję zwyczajnie liczą „sylwetki” w zasięgu danej kamery, wykrywając poruszających się ludzi. Kolejki identyfikowane są natychmiast, a dzięki synchronizacji kamer w sklepie, kierownictwo otrzymuje dokładną liczbę kas potrzebnych w danym momencie do obsługi precyzyjnie przewidzianej liczby klientów.

– Z jednej strony wykorzystujemy konwolucyjne sieci neuronowe do rozpoznawania obrazu, z drugiej jednak określamy cechy dla pracy zmianowej, sklepu, ekspozycji czy produktów. Dzięki mechanizmowi odwzorowywania wartości w przestrzeni wielowymiarowej, tzw. embeddingu oraz łączeniu modeli (stacking) uwzględniamy zarówno dane ustrukturyzowane, jak i nieustrukturyzowane. Wykorzystanie skalowalnej infrastruktury przetwarzania danych streamingowych, w połączeniu z zaawansowaną analityką uwzględniającą deep learning i konwencjonalną klasyfikację, jest kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej w obecnych czasach – podsumowuje ekspert Itmagination.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,43

  • Min

    11,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8269
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.