Poradnik: Budowanie satysfakcji klienta dzięki analityce

Autor: Przemysław Wyszyński, Business Development Director w Billennium 15 kwietnia 2019 11:11

Sprzedawcy e-commerce korzystają z funkcji śledzenia plików cookie oraz z internetowych narzędzi analitycznych, aby definiować i na bieżąco kalibrować każdy aspekt zakupów. Tradycyjne sklepy nie mają aż tyle szczęścia. Dotychczas musiały bazować na ciągłym udoskonalaniu tradycyjnych metod prowadzących do zrozumienia potrzeb klienta. Jednak w epoce, którą Forrester Research nazwał erą klienta, tradycyjne sklepy podlegają równie wysokim oczekiwaniom w zakresie jego doświadczeń, co e-sklepy.

Dyrektor generalny jednej z ekskluzywnych sieci domów towarowych uważa, że głównym sposobem, aby tradycyjne placówki detaliczne nie straciły na znaczeniu, jest skupienie się na jakości dostarczanych przez nich doświadczeń dla klienta. Trend ten doprowadził do powstania wielu startupów specjalizujących się w dostarczaniu innowacji w zakresie budowania doświadczeń w sklepach.

Jednym ze sposobów na oferowanie lepszych doświadczeń przez tradycyjne lokale handlowe jest nieprzerwana analiza zachowań osób je odwiedzających i wykorzystywanie wyników analizy do lepszego angażowania konsumentów podczas zakupów. Wykorzystanie Analityki Sklepowej to rewolucja zarówno w sposobie, w jaki sklepy rozumieją swoich klientów oraz jak się z nimi komunikują. Przyjrzyjmy się zatem, jak poprawia ona komunikację z kupującymi.

Jak działa Analityka Sklepowa?

Czy kiedykolwiek wydawało Ci się dziwne, że market z meblami oferuje darmowe Wi-Fi? Można pomyśleć, że ma to sens w przypadku kawiarni, ale z pewnością właściciele sklepu z meblami powinni chcieć, abyś skupił się na sofach, stołach i łóżkach zamiast na swoim smartfonie.

Cóż, po włączeniu Wi-Fi w telefonie, urządzenie co kilka sekund wysyła zapytanie „jakie sieci są dostępne?”. Następnie słucha przez ułamek sekundy i po otrzymaniu odpowiedzi aktualizuje listę dostępnych sieci.

Oto interesująca część: telefon, który próbuje znaleźć Wi-Fi, transmituje swój unikalny adres MAC do każdego urządzenia (stacji bazowej Wi-Fi), które nasłuchuje. Kiedy więc spacerujesz po sklepie meblowym, każdy sygnał Wi-Fi działa jak latarnia nawigacyjna Twojej lokalizacji. Dzięki wielu punktom dostępowym Wi-Fi w jednym sklepie, możliwe jest dokładne zlokalizowanie każdego adresu MAC. I w żadnym momencie nie musisz logować się do sieci Wi-Fi – dzieje się to bez jakiegokolwiek działania właściciela telefonu.

Nawet jeśli urządzenie nie udostępnia żadnych informacji o swoim właścicielu, sprzedawca może zbudować obraz tego, co poszczególne osoby robią, spacerując po sklepie. Ilu klientów dotarło na drugie piętro? Jak długo ludzie spędzają czas w danym obszarze? Ile czasu kupujący czekają z ponowną wizytą w sklepie?


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,98

  • Śr

    8,75

  • Min

    5,97

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6853
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.