Poradnik: Budowanie satysfakcji klienta dzięki analityce

Autor: Przemysław Wyszyński, Business Development Director w Billennium 15 kwietnia 2019 11:11

Sprzedawcy e-commerce korzystają z funkcji śledzenia plików cookie oraz z internetowych narzędzi analitycznych, aby definiować i na bieżąco kalibrować każdy aspekt zakupów. Tradycyjne sklepy nie mają aż tyle szczęścia. Dotychczas musiały bazować na ciągłym udoskonalaniu tradycyjnych metod prowadzących do zrozumienia potrzeb klienta. Jednak w epoce, którą Forrester Research nazwał erą klienta, tradycyjne sklepy podlegają równie wysokim oczekiwaniom w zakresie jego doświadczeń, co e-sklepy.

Jest to przydatne w zrozumieniu szeroko rozumianych nawyków zakupowych i interweniowaniu poprzez świadomą komunikację z osobami odwiedzającymi sklep. Zamiast komunikować się z nim w czasie zaplanowanym przez właściciela (jak to często bywa), może się to odbywać w czasie dogodnym dla klienta. Wysyłanie wiadomości SMS, gdy następuje sprzedaż to skuteczna taktyka marketingowa. Wysyłanie wiadomości e-mail co miesiąc może być doskonałą kampanią kropelkową. Nawet stara, tradycyjna poczta może zwiększyć ruch w lokalnym sklepie. Wyobraź sobie jednak bardziej skoncentrowaną na konsumencie wiadomość wysłaną np. za pośrednictwem komunikatora WhatsApp z pytaniem, czy klient potrzebuje pomocy, gdy Analityka Sklepowa widzi, że spędził on ostatnie 15 minut w dziale sofa. Oczywiście powiązanie adresów MAC z osobami fizycznymi wymaga pewnego wysiłku, ale jest to możliwe. Jak zatem śledzić adres MAC anonimowo, aby spersonalizować komunikację z kupującym?

Zrozumienie zachowań poszczególnych klientów podczas wizyt w sklepie

W miarę gromadzenia danych, adres MAC przestaje być niewiele znaczącą liczbą, a zamiast tego zaczyna reprezentować zachowania prawdziwej osoby. Na tym etapie nie ma możliwości, aby zidentyfikować, kto jest właścicielem telefonu, ale można zbudować obraz tego, kim jest.

Firmy takie jak Billennium pomagają sprzedawcom detalicznym nie tylko rejestrować to, co dzieje się w ich własnych sklepach, ale także pracować z danymi zbiorczymi pochodzącymi z wielu lokalizacji. Pozwala to właścicielom zobaczyć, co poszczególne osoby i grupy robią w innych lokalizacjach. Analizując szerszy zestaw danych, można ustalić nawet płeć, przedział wiekowy, a być może cel osoby odwiedzającej dany sklep.

Niezależnie od tego, czy gromadzone są dane w wielu lokalizacjach, czy w dłuższym okresie w jednej lokalizacji, z czasem stają się coraz bardziej przydatne w tworzeniu spersonalizowanej komunikacji, co może pomóc zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów.

Jednak to już wszystko, co może dostarczyć opieranie się wyłącznie na anonimowych danych. I to prowadzi nas z powrotem do tego, dlaczego sklep meblowy oferuje darmowe Wi-Fi. Gdy tylko ktoś zarejestruje się w tej sieci Wi-Fi, sklep może powiązać adres MAC z dowolnymi danymi, które przechwyci w procesie rejestracji. Najprawdopodobniej będzie to przynajmniej nazwa, adres e-mail, konto social media czy numer telefonu komórkowego. Osoba ta nigdy więcej nie musi skorzystać z sieci Wi-Fi i tak długo, jak długo zachowuje to samo urządzenie, jej adres MAC i tożsamość są ze sobą powiązane.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,99

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 1201
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.