Poradnik: Budowanie satysfakcji klienta dzięki analityce

Autor: Przemysław Wyszyński, Business Development Director w Billennium 15 kwietnia 2019 11:11

Sprzedawcy e-commerce korzystają z funkcji śledzenia plików cookie oraz z internetowych narzędzi analitycznych, aby definiować i na bieżąco kalibrować każdy aspekt zakupów. Tradycyjne sklepy nie mają aż tyle szczęścia. Dotychczas musiały bazować na ciągłym udoskonalaniu tradycyjnych metod prowadzących do zrozumienia potrzeb klienta. Jednak w epoce, którą Forrester Research nazwał erą klienta, tradycyjne sklepy podlegają równie wysokim oczekiwaniom w zakresie jego doświadczeń, co e-sklepy.

Sprzedawcy detaliczni nie muszą wyłącznie polegać na bezpłatnym Wi-Fi. Istnieje również możliwość wykorzystania aplikacji mobilnej z programem lojalnościowym lub z kuponami rabatowymi, która wymaga od użytkowników podania pewnych danych osobowych. W zależności od systemu operacyjnego telefonu aplikacja ta może uzyskać dostęp do adresu MAC i powiązać z danymi klienta. Jednocześnie sprzedawcy detaliczni mogą zachęcać kupujących do tego, aby ich adres MAC był możliwy do zidentyfikowania. A kiedy tak się stanie, komunikacja może stać się naprawdę spersonalizowana.

Poszanowanie danych osobowych kupującego

Czy nie brzmi to nieco przerażająco? Na skutek obojętności lub niewiedzy większość ludzi korzystających z Internetu jest śledzona. Oczywiście, czasem słychać jakieś odgłosy niezadowolenia, ale ogromna większość osób akceptuje to lub się tym nie interesuje. Jednak zgodnie z RODO możliwe jest uznanie adresu MAC za dane osobowe, co może mieć wpływ na to, jakiego rodzaju zgoda musi zostać zebrana przed rozpoczęciem śledzenia.

Wymiana wartości dla lepszych doświadczeń klientów

Jedną z odpowiedzi na powyższe zagadnienie może być zapewnienie kupującym prawdziwej korzyści w zamian za zgromadzenie cennych danych na temat ich nawyków. Tradycyjne sklepy mogą osiągnąć bardzo dobre efekty w śledzeniu i analizowaniu swoich klientów, gdy wprowadzone przez nich programy lojalnościowe oferują kupony rabatowe, wypłaty gotówkowe lub dostęp do wyjątkowych wydarzeń. Zamiast po cichu śledzić, warto namówić klientów na dobrowolne dołączenie do programu lojalnościowego na miarę XXI wieku, a więc za pośrednictwem telefonu komórkowego.

Śledzenie lokalizacji ma potencjał, aby zmienić sposób, w jaki tradycyjne sklepy komunikują się ze swoimi klientami. Zapewni to wiedzę, kiedy podjąć inicjatywę w komunikacji, a kiedy zostawić kogoś w spokoju. Będzie to jednak skuteczne tylko wtedy, gdy kupujący będą mogli odnieść wymierną korzyść w zamian za rezygnację z części swojej prywatności.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,85

  • Min

    2,50

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7296
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.