Raport: Opłaca się być cyfrowym liderem

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2018 09:48

Opłaca się być cyfrowym liderem – potwierdza opublikowane przez ManpowerGroup opracowanie eksperckie „From C-Suite to Digital Suite. Jak być liderem w dobie cyfrowej rewolucji”. Zgodnie z nim 34 proc. firm, które testują lub wdrażają procesy związane z cyfrową transformacją zauważyło, że przekłada się to na rozwój ich organizacji. Jednocześnie przedsiębiorstwa, które przechodzą przez proces cyfrowej transformacji odnotowują zysk o 26 proc. wyższy niż ich konkurencja oraz osiągają wycenę rynkową wyższą o 12 proc.

Co sprawia, że wielu firmom nadal nie udało się z sukcesem przejść przez ten proces? - zastanawiają się autorzy raportu. Większość organizacji uważa, że ich obecni a także przyszli liderzy nie są gotowi na to, by sprostać wyzwaniom stawianym przez cyfryzację. Potrzeba rozwijania nowych kompetencji w ramach przedsiębiorstwa, wprowadzenia nowych metod pracy i złożoność sytuacji sprawiają, że wielu organizacjom nie udaje się skutecznie przeprowadzić procesu digitalizacji.

− Już w przeszłości byliśmy świadkami technologicznych wyzwań, kiedy w trakcie rewolucji przemysłowej zmiana procesów i pełne korzystanie z technologii zajęły 50 lat. Obecne cykle biznesowe są znacznie krótsze, teraz firmy na wprowadzenie zmian mają średnio sześć miesięcy – komentuje Iwona Janas, dyrektor generalna ManpowerGroup w Polsce. − Aby przedsiębiorstwa wykorzystały szansę i stanęły do walki z konkurencją, niezbędne są szybkie zmiany, a liderzy muszą być gotowi wprowadzić firmy w erę cyfryzacji. Cyfrowa transformacja nie jest jednorazowym wyzwaniem a procesem ciągłym, który pozwoli przedsiębiorstwom być o kilka kroków przed konkurencją – dodaje Iwona Janas.

Firmy potrzebują odważnego przywództwa, które pozwoli przekuć cyfryzację w sukces. Obecnie stosowane metody identyfikowania liderów i rozwijania ich kompetencji nie sprawdzają się. Najlepszym rozwiązaniem, na które wskazują eksperci ManpowerGroup jest zastosowanie zasady 80/20. Oznacza to, że 80% kompetencji i umiejętności, które zawsze decydowały o skuteczności liderów pozostaje bez zmian − gotowi na cyfrową rewolucję liderzy potrzebują silnych fundamentów w postaci tradycyjnych umiejętności wiążących się ze skutecznym przywództwem. Na pozostałe 20% składają się kompetencje, które niegdyś nie były tak konieczne, jednak obecnie dla współczesnych i przyszłych liderów okazują się niezbędne – to dbałość o rozwijanie talentów w organizacji, zwiększanie wydajności zespołów, a także odważne przywództwo.

Cyfrowa transformacja nie jest jednorazowym wyzwaniem. Zmiany są dynamiczne, dlatego niezbędna jest elastyczność działań i umiejętność ciągłej adaptacji. Liderzy cyfryzacji promują kulturę innowacji, szacują ryzyko wprowadzanych zmian i szybko wyciągają wnioski z efektów pracy. Rywalizują o talenty, angażują w nowe projekty uzdolnionych pracowników i wspierają sposób myślenia poza schematami. Ich celem jest rozwój i dostarczenie firmie umiejętności, które pozwolą odnieść sukces w dobie cyfryzacji - podsumowują autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4258

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane