Reklamodawcy mogą zmieniać tytuły tekstów informacyjnych na Facebooku

Autor: PAP 17 września 2019 15:45

Reklamodawcy mogą zmieniać tytuły tekstów informacyjnych na Facebooku, które wykorzystują w swoich działaniach promocyjnych - donosi serwis stacji CBC News i ocenia, że działania te mogą przyczynić się do upowszechnienia dezinformacji wśród użytkowników.

Facebook ustosunkował się do tych doniesień informując, że zdaje sobie sprawę z problemu i "pracuje nad wdrożeniem właściwych mechanizmów zabezpieczających i gwarantujących wydawcom kontrolę nad tym, jak wyglądają nagłówki ich publikacji". Zamierza to zrobić do końca tego roku.

Jak tłumaczy serwis Cnet, platforma reklamowa Facebooka pozwala przy tworzeniu komunikatu marketingowego wkleić do jego treści link prowadzący do zewnętrznych treści. Tytuł i nagłówek z dołączonego odnośnika zaciągane są automatycznie, jednakże reklamodawca może je zmodyfikować według własnego uznania. W ten sposób, kiedy reklama jest emitowana, może zawierać link prowadzący do zewnętrznej strony internetowej, która będzie jednak opatrzona całkowicie innym tytułem. Cnet ostrzega, że możliwość ta potencjalnie zezwala na wykorzystanie prawdziwych informacji do wprowadzania odbiorców w błąd, a nawet do promocji nieprawdziwych tez przy zachowaniu wiarygodności dołączanej do reklamy domeny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    1,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.