Rewe eksperymentuje z nowinkami w wyposażeniu supermarketów

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2017 14:29

Rewe eksperymentuje z nowinkami w wyposażeniu supermarketów

Z Europy Zachodniej płyną wieści o wdrażanych przez poszczególne marki sklepów wielkopowierzchniowych programach modyfikacji konceptu, który ma pomóc uniknąć spadków sprzedaży. Jednym z przykładów jest eksperymentalny program Rewe 2020.

Grupa Rewe to wywodząca się z Niemiec kooperatywa zakupowa, skupiająca zarówno zarządzane centralnie sklepy wielkopowierzchniowe, jak i placówki prowadzone przez niezależnych detalistów. W skład grupy wchodzi kilkanaście różnych marek, flagową jest jednak supermarket REWE. Sieć liczy 3,3 tys. sklepów. W kilku z nich w 2016 roku ruszył pilotażowy program Rewe 2020, mający pomóc przygotować placówki giganta na wyzwania przyszłości. W sklepach eksperymentuje się z wplataniem w typową tkankę marketu rozwiązań charakterystycznych dla innych kanałów. – Ewolucję wyposażenia supermarketów obserwujemy także na polskim rynku – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu Retail TRILUX Polska. – Ich właściciele coraz chętniej sięgają po specjalistyczne, designerskie oprawy LED dla handlu, kojarzone dotychczas przede wszystkim z delikatesami i segmentem premium – tłumaczy. Słowa-klucze programu Rewe 2020 to „świeżość”, „lokalna produkcja”, „wygoda” i… „wino”. W wytypowanych placówkach, różniących się lokalizacją i metrażem, testuje się wiele różnych wariantów wystroju, układu i wyposażenia – tak, by wybrać do wdrożenia na masową skalę te najlepiej rokujące. Realizowane rozwiązania obejmują między innymi hasła takie jak: „sąsiedzkie targowisko”, „strefa convenience” oraz nowe typy lad, regałów, kas i ekspozytorów. Przyjrzeliśmy się jednaj z objętych programem placówek, mieszczącej się w Weil am Rhein.

Dążeniem projektantów było połączenie bogatej oferty delikatesów z wygodą typową dla sklepów convenience oraz ocieplającymi wystrój elementami przypominającymi tradycyjne sklepy i bazary. – Kloszom w dziale z garmażerką oraz owocami i warzywami towarzyszą kierunkowe reflektory akcentujące – mówi Gabryelczyk. – Zrezygnowano także z prostej linii oświetleniowej, zastępując ją: czy to reflektorami wbudowanymi i nabudowanymi, czy projektorami z podwójnie asymetrycznym rozsyłem światła o fantazyjnym kształcie obudowy – opowiada menedżer TRILUX Polska. We wspomnianym dziale owoców i warzyw najpełniej widać odniesienia do tradycyjnych kanałów handlu: wiklinowe kosze, półki stylizowane na drewniane pudła czy element przypominające taczkę, na której ktoś mógłby przywozić na targ zbiory z własnej działki. Rozbudowany i dobrze oznakowany dział z „szybkim i prostym jedzeniem”, w którym dostępne w trybie samoobsługowym są zarówno produkty konfekcjonowane, jak i garmażerka, przywodzi na myśl restaurację z żywnością na wagę lub bistro. I tu, i w dziale mięsnym, wędliniarskim i rybnym w oczy rzucają się duże przeszklenia lad ekspozycyjnych oraz ocieplające wystrój jasne drewno. Jednak tym, co sprawia wrażenie tajnej broni wymierzonej w dyskonty jest dział z winami. Bogactwo asortymentu i sposób prezentacji produktów robi wrażenie i z całą pewnością nie pozostawi koneserów obojętnymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,19

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane