Rewe eksperymentuje z nowinkami w wyposażeniu supermarketów

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2017 14:29

Rewe eksperymentuje z nowinkami w wyposażeniu supermarketów

Z Europy Zachodniej płyną wieści o wdrażanych przez poszczególne marki sklepów wielkopowierzchniowych programach modyfikacji konceptu, który ma pomóc uniknąć spadków sprzedaży. Jednym z przykładów jest eksperymentalny program Rewe 2020.

Grupa Rewe to wywodząca się z Niemiec kooperatywa zakupowa, skupiająca zarówno zarządzane centralnie sklepy wielkopowierzchniowe, jak i placówki prowadzone przez niezależnych detalistów. W skład grupy wchodzi kilkanaście różnych marek, flagową jest jednak supermarket REWE. Sieć liczy 3,3 tys. sklepów. W kilku z nich w 2016 roku ruszył pilotażowy program Rewe 2020, mający pomóc przygotować placówki giganta na wyzwania przyszłości. W sklepach eksperymentuje się z wplataniem w typową tkankę marketu rozwiązań charakterystycznych dla innych kanałów. – Ewolucję wyposażenia supermarketów obserwujemy także na polskim rynku – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu Retail TRILUX Polska. – Ich właściciele coraz chętniej sięgają po specjalistyczne, designerskie oprawy LED dla handlu, kojarzone dotychczas przede wszystkim z delikatesami i segmentem premium – tłumaczy. Słowa-klucze programu Rewe 2020 to „świeżość”, „lokalna produkcja”, „wygoda” i… „wino”. W wytypowanych placówkach, różniących się lokalizacją i metrażem, testuje się wiele różnych wariantów wystroju, układu i wyposażenia – tak, by wybrać do wdrożenia na masową skalę te najlepiej rokujące. Realizowane rozwiązania obejmują między innymi hasła takie jak: „sąsiedzkie targowisko”, „strefa convenience” oraz nowe typy lad, regałów, kas i ekspozytorów. Przyjrzeliśmy się jednaj z objętych programem placówek, mieszczącej się w Weil am Rhein.

Dążeniem projektantów było połączenie bogatej oferty delikatesów z wygodą typową dla sklepów convenience oraz ocieplającymi wystrój elementami przypominającymi tradycyjne sklepy i bazary. – Kloszom w dziale z garmażerką oraz owocami i warzywami towarzyszą kierunkowe reflektory akcentujące – mówi Gabryelczyk. – Zrezygnowano także z prostej linii oświetleniowej, zastępując ją: czy to reflektorami wbudowanymi i nabudowanymi, czy projektorami z podwójnie asymetrycznym rozsyłem światła o fantazyjnym kształcie obudowy – opowiada menedżer TRILUX Polska. We wspomnianym dziale owoców i warzyw najpełniej widać odniesienia do tradycyjnych kanałów handlu: wiklinowe kosze, półki stylizowane na drewniane pudła czy element przypominające taczkę, na której ktoś mógłby przywozić na targ zbiory z własnej działki. Rozbudowany i dobrze oznakowany dział z „szybkim i prostym jedzeniem”, w którym dostępne w trybie samoobsługowym są zarówno produkty konfekcjonowane, jak i garmażerka, przywodzi na myśl restaurację z żywnością na wagę lub bistro. I tu, i w dziale mięsnym, wędliniarskim i rybnym w oczy rzucają się duże przeszklenia lad ekspozycyjnych oraz ocieplające wystrój jasne drewno. Jednak tym, co sprawia wrażenie tajnej broni wymierzonej w dyskonty jest dział z winami. Bogactwo asortymentu i sposób prezentacji produktów robi wrażenie i z całą pewnością nie pozostawi koneserów obojętnymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.