Selectivv: Jesteśmy świadkami rewolucji w sposobach docierania do klienta

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 lutego 2019 12:04

Selectivv: Jesteśmy świadkami rewolucji w sposobach docierania do klienta Fot. Shutterstock

O tym, jak nowe technologie zmieniają sposób docierania do klienta, a także o personalizacji oferty i prywatności konsumentów będących w sieci – internetowej i handlowej – rozmawiamy z Dominikiem Karbowskim, współzałożycielem firmy Selectivv.

Jak geofencing i inne nowoczesne technologie zmieniają rynek reklamy?

Jesteśmy świadkami rewolucji, która dokonuje się w reklamie. Polega ona w największym skrócie na przesunięciu reklamy do Internetu i skupieniu się na technologiach digital. Ważne staje się to, komu wyświetlamy reklamę, a nie na jakich serwisach. Może to zrobić na podstawie ich zainteresowań i profili demograficznych oraz behawioralnych. Tak powstaje reklama programatyczna, czyli kupowanie powierzchni na podstawie zainteresowania użytkowników.

W niedalekiej przyszłości ten typ reklamy będzie obecny nie tylko w Internecie. Dobrym przykładem jest tu telewizja. Jeśli mamy przerwę w serialu, a reklama trwa 12 minut, to sam osobiście wolałbym zobaczyć reklamę np. Land Rovera zamiast proszku do pieczenia. Sami konsumenci oczekują takich rozwiązań, natomiast reklamodawcy chcą wydawać budżety bardziej rozsądnie. W tej chwili prowadzone są badania, m.in. konstruowane są specjalne dekodery, by możliwe było wyświetlanie różnych reklam, w zależności od tego, kto siedzi przed telewizorem. Myślę, że taka reklama pojawi się w perspektywie 5 lat, to jest już nieuniknione.

Czy nowe pokolenia konsumentów zmienią rynek reklamy? Mówi się o pokoleniu „Z” – obecnych nastolatkach, którzy w ogóle nie oglądają reklam w telewizji.

Pojawiają się już nowe, młodsze pokolenia - Alfa i Beta. To kilkuletnie dzieci, które mają wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców. Oglądają i wzorują się na youtuberach. Chcą kupować to, czego oni używają. Kupują dzieci, płacą rodzice. Skierowanie reklamy do takich osób będzie wyzwaniem, bo najmłodsze pokolenia nie oglądają telewizji. Jeśli już, to seriale np. na platformach VOD. Ta rewolucja nie dotarła jeszcze do prasy papierowej, ale wersje elektroniczne tytułów papierowych już stosują nowe sposoby dotarcia do klientów.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,18

  • Śr

    4,75

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 843

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 404097

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.