Selectivv: Jesteśmy świadkami rewolucji w sposobach docierania do klienta

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 lutego 2019 12:04

Selectivv: Jesteśmy świadkami rewolucji w sposobach docierania do klienta Fot. Shutterstock

O tym, jak nowe technologie zmieniają sposób docierania do klienta, a także o personalizacji oferty i prywatności konsumentów będących w sieci – internetowej i handlowej – rozmawiamy z Dominikiem Karbowskim, współzałożycielem firmy Selectivv.

Jak rewolucja w reklamie wpływa na rynek retail?

W przypadku centrów handlowych widzimy, że najnowszym trendem jest analiza danych lokalizacyjnych, udostępnianych przez urządzenia przenośne. Wcześniej centra handlowe analizowały to, do jakich osób docierały na podstawie czasu ich dojazdu. Np. była strefa 5, 10, 15 minut dojazdu do danego obiektu handlowego. Obecnie takie badanie klientów  wygląda zupełnie inaczej. Selectivv  przeprowadził na przykład analizę dla warszawskiego centrum handlowego Arkadia.  Zbadaliśmy m.in. strefę zamieszkania i pracy klientów tego centrum. Okazało się, że bardzo dużą grupę klientów tego centrum stanowią mieszkańcy Józefowa czy Otwocka. Wygląda to może dziwnie – bo te osoby bliżej mają do Promenady czy Galerii Mokotów. Jednak w Promenadzie najwidoczniej nie ma tego, czego szukają, a jadąc do Galerii Mokotów najczęściej utkną w korkach. Chociaż konsument ma trzy razy dalej do Arkadii, to woli jechać tam, gdzie dojedzie płynnie, bez korków i będzie miał darmowy parking oraz ofertę zgodną z oczekiwaniami. Na podstawie analizy danych lokalizacyjnych centra handlowe mogą wybrać na przykład najlepsze miejsca na postawienie billboardów.

Jeśli chodzi o przyszłość rynku retail, to na pewno będzie nią łączenie online i offline. Z punktu widzenia kosztów dotarcia do konsumentów, jeśli sklep posiada dział e-commerce, jest w stanie dokładnie określić, ile kosztowało go pozyskanie klienta. W przypadku offline jest to trudne, natomiast smartfon daje taką możliwość. Możemy sprawdzić do ilu osób dotarła reklama, a w następstwie tego sprawdzić ile z nich przyszło do wybranej galerii. Czy były to kobiety, czy mężczyźni, w jakim wieku i jak te osoby zareagowały na daną promocję.

Czy tego typu reklama spotyka się z dobrym odbiorem?

Konsumenci zaczynają rozumieć, że w świecie nie ma nic za darmo. Jeśli coś otrzymujemy, to musimy mieć świadomość, że ktoś najprawdopodobniej zapłacił za dotarcie do nas. Konsumenci coraz bardziej są świadomi tego, że takie reklamy istnieją i godzą się na nie. Wolą obejrzeć reklamę, niż płacić za przeczytanie artykułu czy pobranie aplikacji. Z drugiej strony, jeżeli reklamy już są, to  konsumenci oczekują reklamy spersonalizowanej. Jeśli odpowiadają one ich zainteresowaniom i potrzebom oraz nie są przesadzone, np. nie zasłaniają tekstu, to konsumenci dobrze na nie reagują.

A czy rozwiązania stosowane przez firmę Selectivv nie stoją w sprzeczności z rozporządzeniem RODO?

Dane, które zbieramy nie są danymi osobowymi. Nie wiemy, czy użytkownik odwiedzający daną lokalizację np. sklep czy centrum handlowe to Jan czy Maria Kowalska, nie znamy adresu czy numeru telefonu. Identyfikujemy użytkowników po anonimowym numerze reklamowym nadanym przez firmę Google lub Apple. Nie mamy możliwości połączenia tego z adresem e-mail czy numerem telefonu. Użytkownik może zawsze wyłączyć udostępnianie informacji jak również zresetować numer reklamowy w swoim urządzeniu. Nie analizujemy również mniejszych zbiorów niż 1000 osób. 



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,68

  • Min

    3,47

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.