Surge Cloud na FRSiH: Koszty wprowadzenia nowych technologii czasem przewyższają korzyści

Autor: dlahandlu.pl 23 listopada 2018 14:12

Surge Cloud na FRSiH: Koszty wprowadzenia nowych technologii czasem przewyższają korzyści Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud. Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

Nowe technologie mogą pomóc w zwiększeniu efektywności ekonomicznej, jednak często barierą ich wprowadzenia jest koszt – mówił Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud, poczas panelu „Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce“, który odbył się w ramach XI FRSiH.

Jego zdaniem, przykładem korzyści, jakie daje nowa technologia jest firma Alibaba, który zmniejszyła powierzchnie magazynowe, wprowadzając pełną robotyzację. - Dzięki temu firma zmniejszyła koszt najmu magazynów i stała się bardziej konkurencyjna – mówił Marcin Dąbrowski. Dodał, że w optymalizacji asortymentu i poprawie dostępności towarów może pomóc tzw. inteligentna półka, którą stworzyła jego firma.

Marcin Dąbrowski zauważył, że barierą dla technologii może być jej koszt. Jednak w niektórych przypadkach, poniesienie go może być opłacalne. – Kluczowym wyzwaniem jest cena technologii. Np. 80 cm wideo-cenówki na półce kosztuje 2 tys. zł. Pomnóżmy to przez kilka tysięcy sklepów i ilość półek, a powstaje taki wydatek, którego żadna firma nie zamortyzuje w skończonym czasie – mówił CEO Surge Cloud.

Przytoczył jednak przykład Japonii, gdzie rząd zdecydował się subsydiować tagi RFID w czterech największych sieciach handlowych w kraju.  – Oznacza to wdrożenie 100 mld tagów rocznie w sieciach, które łącznie mają ponad 50 tys. sklepów w całej Japonii. To nie jest technologia „kosmiczna”, tylko podstawowe rzeczy, ale ktoś podjął decyzję, że trzeba to zrobić. W Japonii społeczeństwo dużo szybciej się starzeje i wkrótce w handlu nie będzie komu pracować, a ten projekt zoptymalizuje 30 proc. kosztów, bo taki udział w kosztach pracy na sklepie ma samo kasowanie – mówił Marcin Dąbrowski.

Jego zdaniem, technologia powinna być służebna dla przemysłu i handlu. – Jej celem jest wdrożenie oszczędności operacyjnych – oceniał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.