Urządzenia smart home i wearables będą stanowić ponad 80 proc. całkowitych wydatków na nowe technologie

Autor: dlahandlu.pl 3 czerwca 2019 13:20

Urządzenia smart home i wearables będą stanowić ponad 80 proc. całkowitych wydatków na nowe technologie Fot. materiały prasowe

Z zalet jakie oferuje nowoczesna technologia okresu IoT, korzystają nie tylko konsumenci, ale również producenci, którzy dzięki czujnikom są w stanie wcielić się w rolę Wielkiego Brata. Mimo to klienci indywidualni bez zastanowienia oddali się pod opiekę technologii, a swoje zaufanie wyrażają, używając karty płatniczej. Jak podają specjaliści z IDC, wydajemy coraz więcej na tech gadżety - w 2019 roku konsumenci jeszcze szerzej otworzą portfele i na zakup elektroniki przeznaczą o 3,5 proc. więcej niż w 2018 (1,32 bln dolarów w 2019).

Wydatki konsumentów na technologię lada chwila wyprzedzą globalny rynek leków czy e-commerce, podaje IDC. W swoim najnowszym raporcie firma wskazuje, że słupki sprzedaży będą rosnąć w całym okresie prognozy (2018–2022), osiągając zawrotną sumę 1,43 bln dolarów w 2022 r.

Rosnąca ilość urządzeń, wyposażonych w dziesiątki czujników to przede wszystkim wzrost ilości generowanych danych. Pozyskane w ten sposób informacje po procesie anonimizacji trafiają do firm posiadających komórki analityczne, gdzie wykorzystywane są algorytmy sztucznej inteligencji. W swoim raporcie IDC prognozuje, że w tym roku rynek rozwiązań analitycznych, operujących na wielkich zbiorach danych, osiągnie wartość 189,1 mld USD co oznacza wzrost o przeszło 12% w porównaniu z 2018 r.

- Big Data to pożywka dla algorytmów uczenia maszynowego, które są wstępem do wysoce zaawansowanej sztucznej inteligencji. Wykorzystując ten potężny duet technologiczny, firmy analizują zebrane dane by stworzyć hiper spersonalizowany przekaz - czy to w postaci produktu, czy kampanii marketingowej. Jak ważny jest precyzyjny komunikat, pokazują badania firmy Lumen - 67% internautów uważa, że reklamy na urządzeniach mobilnych są kompletnie niedostosowane do ich zainteresowań, przez to w ogóle ich nie dostrzegają - mówi Tomasz Sokół członek zarządu agencji OAN, z grupy Cloud Technologies.

Jak podaje IDC urządzenia smart home i wearables będą stanowić ponad 80% całkowitych wydatków na nowe technologie w 2019 r., jednocześnie asortyment dla inteligentnego domu będzie również najszybciej rozwijającą się kategorią technologiczną z pięcioletnim współczynnikiem CAGR wynoszącym 38,0%.

- Analitycy twierdzą, że będzie to „SMARTny” rok, a innowacje znane z filmów science-fiction trafią do naszych kuchni, pomogą nam przyrządzić obiad, ustawią idealną temperaturę w salonie i przypomną o liście zakupów przed wyjściem z domu.” - twierdzi Marcin Kotarski, Product Manager z Rettig Heating, które pod marką Purmo produkuje systemy smart home, a następnie dodaje: - To wszystko będzie możliwe za sprawą rozwiązań smart home. Jak podaje IDC 2019 to rok technologii, która odmieni nasze domy i mieszkania i stanie się wstępem do inteligentnych miast.

Jak wskazuje IDC “tradycyjne technologie”, takie jak komputery osobiste, telefony komórkowe i usługi telefonii komórkowej - będą stanowić ponad 96% wszystkich wydatków konsumentów w 2019 r. Natomiast to nowe technologie - AR/VR, drony, roboty, urządzenia z zakresu inteligentnego domu i urządzenia ubieralne, zapewnią silny wzrost przy pięcioletnim CAGR wynoszącym 20,6%. IDC ocenia, że do 2022 r. ponad 5% wszystkich wydatków ponoszonych przez konsumentów zostanie przeznaczonych na nowe technologie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.