Usługa Scan&Go w Carrefourze oczami Symetria UX

Autor: Symetria UX 26 listopada 2018 10:16

Usługa Scan&Go w Carrefourze oczami Symetria UX fot. Symetria UX


Czy można usprawnić zakupy i nie skanować w kasie wszystkich produktów tylko jeden zbiorczy kod? Jak ta usługa wygląda w sieci Carrefour - analizuje Magdalena Żądkowska z Symetria UX.

Scan&Go to funkcja w aplikacji Mój Carrefour, która umożliwia skanowanie produktów za pomocą telefonu, a następnie dokonanie płatności w kasie na podstawie wygenerowanego kodu zbiorczego lub telefonem za pomocą mobilnego portfela Masterpass.

W sklepie, do którego wybrałam się na zakupy funkcja Scan&Go była bardzo mocno promowana. W wielu miejscach widoczne były duże plakaty lub wlepki przy regałach zachęcające do pobrania aplikacji i skorzystania z samodzielnego skanowania produktów. 


Aktywacja usługi jest szybka, składa się z 4 ekranów. Aby ją włączyć wystarczy tylko potwierdzić, że jest się osobą pełnoletnią i że zapoznało się z regulaminem. Przy okazji aktywacji usługi można równocześnie włączyć płatności mobilne, aby w przyszłości płacić za zakupy przy pomocy telefonu. Podczas wizyty w sklepie nie aktywowałam tej możliwości i tym samym wybrałam płatność w kasie.

Po aktywacji usługi oraz wybraniu z menu aplikacji Scan&Go pojawił się ekran z komunikatem, który niestety automatycznie zignorowałam. Jak się okazało była to informacja, że pierwsze zakupy muszą przejść weryfikację przy kasie. 

Zakupy rozpoczęły się od akceptacji sklepu, w którym się znajdowałam. Na podstawie geolokalizacji aplikacja sama podpowiada właściwy supermarket. Gdyby jednak była potrzebna zmiana, wówczas można samodzielnie wybrać sklep z listy. 
Samo skanowanie produktów jest łatwe. Można skanować kod bezpośrednio z produktu lub etykiety, która zamieszczona jest na regale. Można również wprowadzić kod samodzielnie jeśli z jakichś powodów nie uda się go zeskanować. Największy problem miałam ze skanowaniem kodów dotyczących pieczywa. Znajdowały się one z tyłu, za półkami z pieczywem i musiałam trochę pomanipulować telefonem aby je zeskanować.
Dodane do koszyka produkty są cały czas widoczne w aplikacji w postaci listy, z widoczną od razu końcową kwotą do zapłaty.  Wchodząc w poszczególny produkt można łatwo go edytować: zmienić ilość czy też usunąć z listy zakupów.

Po dodaniu wszystkich produktów do koszyka wystarczy tylko tapnąć w belkę znajdującą się na dole ekranu i wybrać przycisk „Zakończ zakupy”. Powoduje to automatyczne wygenerowanie zbiorczego kodu kreskowego, który należy zeskanować w kasie i zapłacić.

  • Saty_lis 2018-12-18 19:15:16

    Pytanie kto jest dostawcą usług dla e commerce :D

  • Kata 2018-11-26 10:58:12

    W TESCO taka usługa jest dostepna od chyba już dwóch lat, więc nie rozumiem ekscytacji teraz w konkurencyjnej sieci tej samej usługi..? A o TESCO ani słowa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,94

  • Min

    4,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.