Visa wprowadza możliwość płatności za pomocą urządzeń ubieralnych

Autor: dlahandlu.pl 2 października 2018 14:10

Visa wprowadza możliwość płatności za pomocą urządzeń ubieralnych Fot. Shutterstock

Polscy użytkownicy kart Visa wydanych przez Santander Bank Polska mogą płacić zbliżeniowo przy użyciu zegarków Fitbit Ionic i Fitbit Versa oraz – już wkrótce – opaski Fitbit Charge 3. To rozwiązanie dostępne jest już dla klientów ponad 100 instytucji finansowych. Za pośrednictwem Fitbit Pay można płacić na całym świecie – wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.

Jak ocenia Visa, płatności zbliżeniowe, w tym z użyciem urządzeń ubieralnych, pozwalają coraz częściej unikać konieczności noszenia ze sobą tradycyjnego portfela. Klienci Santander Bank Polska mogą łatwo płacić urządzeniami Fitbit, dodając swoją debetową lub kredytową – zarówno osobistą, jak i firmową – kartę Visa do aplikacji Fitbit w urządzeniach mobilnych z systemami Android, iOS lub Windows.

- Naszym celem jest wprowadzanie kolejnych innowacji płatniczych. Chcemy, żeby dokonywanie płatności było jak najbardziej intuicyjne, a jednocześnie bezpieczne – mówi Jakub Kiwior, dyrektor generalny na Polskę i Węgry, Visa.

Płatności zbliżeniowe Fitbit Pay wykorzystują tokenizację Visa. Dzięki temu rozwiązaniu, numer karty jest zastępowany jej cyfrowym odpowiednikiem – tokenem – i zostaje umieszczony w bezpiecznym elemencie na urządzeniu. Podczas autoryzacji płatności, zamiast danych karty płatniczej, sprzedawcy ujawniany jest jedynie token. W trakcie instalacji Fitbit Pay użytkownik ustala kod zabezpieczający wszystkie transakcje. Kod ten należy wprowadzać co 24 godziny, lub po zdjęciu zegarka z ręki. W przypadku kradzieży lub utraty zegarka bądź opaski, Fitbit lub bank mogą czasowo zawiesić lub unieważnić token przypisany do urządzenia. Tym samym użytkownik nie jest zmuszony do zastrzegania karty i składania wniosku o jej ponowne wydanie.

Jak wskazują wyniki badań How We Will Pay (Jak będziemy płacić) przeprowadzonych przez portal PYMNTS.com i organizację Visa, większość respondentów z chęcią korzystałaby z możliwości dokonywania bardziej bezpiecznych i płynnych zakupów za pomocą urządzeń ubieralnych.

Badania te pokazały, że zarówno posiadacze urządzeń ubieralnych jak i pozostali respondenci wolą płacić w sposób zbliżeniowy: ponad 60 proc. ogółu respondentów woli płacić kartą lub urządzeniem cyfrowym, niż gotówką.

Urządzenia ubieralne są niezwykle efektywne: ponad 85 proc. respondentów oświadczyło, że pomagają im oszczędzać czas. Bezpieczeństwo i ochrona przed kradzieżą to zalety bardzo cenione przez posiadaczy urządzeń ubieralnych: ponad 70 proc. respondentów przypisuje szczególną wagę bezpieczeństwu danych i ochronie przed kradzieżą, którą zapewniają im urządzenia ubieralne wyposażone w stokenizowane płatności Visa.

W badaniach “How We Will Pay” przeprowadzonych przez portal PYMNTS.com i organizację Visa, wzięło udział ok. 2600 respondentów ze Stanów Zjednoczonych w wieku 18 lat i powyżej. Badania przeprowadzono w kwietniu i maju 2017 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,00

  • Min

    1,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.