W 2018 roku przynajmniej 30 proc. nowych aplikacji detalicznych będzie działać w chmurze

Autor: dlahandlu.pl 18 września 2018 10:48

W 2018 roku przynajmniej 30 proc. nowych aplikacji detalicznych będzie działać w chmurze fot. Comarch

W raporcie „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce”, opracowanym wspólnie przez firmę analityczną IDC oraz Comarch znajduje się szereg wniosków, które podpowiadają jak stosować nowoczesne technologie, aby proces sprzedażowy działał bez zarzutów.


Wielu przedsiębiorców, niezależnie od branży w której prowadzi działalność biznesową, często korzysta z systemów informatycznych od kilku dostawców. Pierwszym krokiem w na drodze do transformacji omnichannel powinna być integracja wszystkich systemów, tak, aby informacje dotyczące klientów były przesyłane w jedno miejsce, które stanie się źródłem danych.

Wszystkie czynności wykonywane przez klientów w sieci, począwszy od sposobu płatności, który wybierają przy transakcjach, przez kolor zakupionych butów, aż po „porzucone koszyki” są dla przedsiębiorców handlu detalicznego źródłem cennych informacji. Kadra kierownicza oraz menedżerowie muszą posiadać do nich dostęp, aby mieć całościowy pogląd na wyniki sprzedaży. Na ich podstawie podejmują decyzje o asortymencie wprowadzanym do sklepów, wyborze danego dostawcy, wysokości cen oraz przewidują jakie produkty, kiedy i w jakiej ilości należy zamawiać, analizując stany magazynowe czy wreszcie zarządzać zwyczajami oraz oczekiwaniami klientów.
– Aby wykorzystać potencjał drzemiący w danych, generowanych przez systemy ERP, niezbędny jest moduł do analityki biznesowej. Na podstawie zebranych informacji, system jest w stanie przygotować raport w którym znajda się informacje o zachowaniach, schematach zakupowych oraz upodobaniach klientów a także przygotować spersonalizowane oferty i promocje na dane artykuły, w czasie i w sposób preferowany przez kupujących. Dodatkowo rozwiązanie do analizy biznesowej identyfikuje najważniejszych klientów i metody ich zachowania, a także sprawdza kto i w jaki sposób wpływa na ich zakupowe decyzje – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch oraz dyrektor sektora ERP.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.