PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

W 2018 roku przynajmniej 30 proc. nowych aplikacji detalicznych będzie działać w chmurze

Autor: dlahandlu.pl 18 września 2018 10:48

W 2018 roku przynajmniej 30 proc. nowych aplikacji detalicznych będzie działać w chmurze fot. Comarch

W raporcie „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce”, opracowanym wspólnie przez firmę analityczną IDC oraz Comarch znajduje się szereg wniosków, które podpowiadają jak stosować nowoczesne technologie, aby proces sprzedażowy działał bez zarzutów.

Systemy analizy biznesowej zazwyczaj pozwalają na monitorowanie danych z uwzględnieniem różnych poziomów szczegółowości (kanał, region, przedział czasowy, kategoria artykułu itp.).

Następstwem integracji systemów jest możliwość dalszej automatyzacji poszczególnych procesów, które są realizowane w przedsiębiorstwie przez różne działy odpowiedzialne m.in. za realizację płatności i zamówień, zarządzanie rabatami czy magazynowanie i logistykę. Przykładowo, kiedy klient zakupi artykuł w e-sklepie, to zamówienie trafia z automatu z internetowej platformy handlowej do systemu zarządzania zamówieniami. W następnym kroku trafia do systemu zarządzania magazynami, co rozpoczyna proces logistyczny, czyli kompletację, pakowanie i transport zamówionych artykułów oraz przygotowanie odpowiednich dokumentów. Proces kończy się na wysyłce i dostarczeniu zamówienia do klienta, o czym informacje również trafiają do systemu ERP.
Nie tylko sprzedaż uruchamia „dialog” między systemami. Również analiza biznesowa może rozpocząć szereg procesów i czynności w zależności od obecnej lub przewidywanej sytuacji. „Na przykład, analizowane dane mogą wskazywać, że sprzedaż danego typu sukienki w sklepie A stale spada i że prognozy sprzedaży nie są optymistyczne. W takim przypadku system może automatycznie wysłać ostrzeżenie do managera i zasugerować gotowe rozwiązania wymagające tylko jednego kliknięcia, takie jak „przenieś ze sklepu A do sklepu B” lub „przeceń artykuł o 20%” .

– Wykorzystanie modelu SaaS (Software as a Service) znacznie usprawnia działanie systemów IT w handlu detalicznym. Dzięki dużej skalowalności system jest bardziej wydajny, co w szczególności jest potrzebne w szczytach sezonu handlowego, a czas potrzebny do zarządzania infrastrukturą znacznie krótszy. Dodatkowo elastyczność chmury gwarantuje większą moc obliczeniową, bez konieczności inwestowania w lokalną infrastrukturę, co znowu przekłada się na oszczędność środków oraz czasu, ponieważ platformy oparte na chmurze mogą być wdrażane i modyfikowane znacznie szybciej niż w tradycyjnym modelu on-premise – przekonuje Zbigniew Rymarczyk.
Z raportu IDC wynika, że w 2018 roku przynajmniej 30% nowych aplikacji związanych z handlem detalicznym będzie używanych w chmurze w celu przyśpieszenia i zabezpieczenia celów biznesowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 498071

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.