Wiceprezes Żabki: Wkrótce może nastąpić przełom w kwestii naszego sklepu przyszłości

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2019 14:54

Wiceprezes Żabki: Wkrótce może nastąpić przełom w kwestii naszego sklepu przyszłości Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych Żabka Polska. Fot. PTWP

Sklep przyszłości w rozumieniu sieci Żabka to nie jest koncept sklepu całkiem bezobsługowego, ale taka placówka, w której nie jest potrzebny kasjer – mówił Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych Żabka Polska podczas XI EEC w Katowicach. Poinformował, że Żabka testuje obecnie różne technologie i liczy na to, że w drugiej połowie roku zaprezentuje swój koncept.

Adam Manikowski wziął udział w panelu Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja, który odbył się drugiego dnia XI EEC w Katowicach.

Jak tłumaczył ekspert podczas dyskusji, Żabka buduje swój sklep przyszłości stopniowo. Wprowadza różne elementy, takie jak inteligentne półki i elektroniczne cenówki, które finalnie utworzą placówkę oparta na nowych technologiach.

- Według nas sklep przyszłości to placówka, która maksymalnie skróci czas zakupów. Nie jest to koncept sklepu zupełnie bezobsługowego, raczej sklepu, gdzie kasjer nie jest potrzebny – mówił. Wyjaśnił, że sklep taki będzie nadal opierał się o model franczyzy.

- Jesteśmy w fazie testowania różnych możliwości technologicznych. Są małe bariery wejścia. Wydaje mi się, że w drugiej połowie roku powinien nastąpić jakiś przełom, który będziemy mogli z sukcesem na rynku zakomunikować – powiedział Adam Manikowski.

Sieć Żabka od lat inwestuje w nowoczesne rozwiązania technologiczne i digitalowe. W obszarze infrastruktury IT była jednym z pierwszych użytkowników oprogramowania SAP w Polsce. Obecnie działa intensywnie w kierunku uruchomienia nowej aplikacji mobilnej dla klientów, która umożliwi personalizację oferty i komunikacji. W zeszłym roku pokazała wizję „sklepu jutra”, w którym znajdą się m.in. inteligentne półki i kasy rozpoznające produkty. Żabka jest w fazie transformacji cyfrowej, w ramach której współpracuje m.in. z Microsoft, polskimi startupami, a także z AiFi.

W tym roku sieć sklepów Żabka i technologiczny start-up AiFi ogłosiły na konferencji NRF w Nowym Jorku współpracę przy wprowadzeniu sklepów bez kas, wykorzystujących rozwiązania sztucznej inteligencji, donosi digitaljournal.com. Celem współpracy jest stworzenie sklepu spożywczego bez kas. W najbliższych miesiącach Żabka i AiFi mają opracować prototyp takiego sklepu, który będzie udostępniony klientom. Kolejnym etapem miałoby być zastosowanie go na szeroką skalę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,24

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7916
Ilość aktualnych ofert: 481346

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.