Właściciele sklepów rozczarowani technologiami

Autor: PAP 14 lutego 2018 13:25

Właściciele sklepów rozczarowani technologiami Fot. Shutterstock.com

Jedna czwarta właścicieli sklepów stacjonarnych deklaruje rozczarowanie inwestycją w technologię, która zamiast przyciągać klientów do sklepów tworzy bariery pomiędzy konsumentem a marką. O sprawie poinformował serwis Computer Weekly.

Według badań przeprowadzonych przez Fujitsu, 25 proc. właścicieli sklepów zadeklarowało, że technologia utrudnia im kontakt twarzą w twarz z klientem. Jest to dla nich martwiące przede wszystkim ze względu na rosnącą popularność trendu spersonalizowanych zakupów.

Jedynie połowa respondentów zadeklarowała posiadanie specjalnie zbudowanej, cyfrowej strategii komunikacyjnej określającej wykorzystanie technologii w biznesie - mówi raport Fujitsu.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Fujitsu w Wielkiej Brytanii i Irlandii - Rupala Karii, właściciele sklepów nie będą mogli już dłużej "chować głowy w piasek", jeśli chodzi o cyfrową transformację. Technologia natomiast będzie miała coraz większy wpływ na zachowania konsumentów związane z tym jak i gdzie robią zakupy.

Jednym z gorących tematów w biznesie sprzedażowym jest personalizacja, która staje się coraz bardziej możliwa dzięki wykorzystaniu dużej ilości danych zbieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Pozwala to nie tylko zdobyć informacje o klientach, ale też zaoferować im spersonalizowane oferty oraz doświadczenia, których oczekują po wizycie w sklepie.

"Właściciele sklepów nie podchodzą dobrze do technologii. Zamiast skoncentrować się na wykorzystaniu technologii do polepszenia swoich usług i zbudowania lojalności klientów, skupiają się na zwiększonej konkurencji i przemianach we własnym sektorze" - twierdzi Karia.

Według wyników przeprowadzonej przez Fujitsu ankiety, 35 proc. właścicieli sklepów, którzy wdrożyli nowe technologie w swoim biznesie odnotowało wzrost własnej produktywności, a 37 proc. - wzrost wydajności w codziennych operacjach w sklepie. Ponad 40 proc. respondentów zauważa, że szersze wykorzystanie nowych technologii przyczyniło się do wzrostu zysków i rozszerzenia działalności, jednocześnie - jak zauważa Fujitsu w raporcie - wielu z nich wciąż pozostaje w tyle za oczekiwaniami klientów.

W miarę, jak upowszechnia się korzystanie ze smartfonów, dzięki którym konsumenci mogą robić zakupy w dowolnym miejscu, właściciele sklepów muszą coraz bardziej skupiać się na budowie wielokanałowego doświadczenia sprzedażowego, biorąc pod uwagę zarówno technologie internetowe, mobilne, jak i warunki w sklepach stacjonarnych.

Według ankiety, 70 proc. konsumentów uważa, że technologie "radykalnie przekształciły" sposób robienia zakupów i sklepy. 45 proc. natomiast deklaruje, że robienie zakupów i dostępność dóbr stały się mniej problematyczne, niż kiedykolwiek wcześniej.

Jak ocenia Rupal Karia, "klienci mają ogromny apetyt na technologie i innowacyjność. Jeśli chodzi o robienie zakupów, większość z nich nie miałaby nic przeciwko, gdyby w supermarkecie obsługiwał ich robot, a dostawy odbywały się dzięki zautomatyzowanym maszynom. To wielka okazja dla właścicieli sklepów, którzy mogli błędnie postrzegać wdrożenie technologii jako odstraszające klientów".

Badanie Fujitsu zostało przeprowadzone wśród ankietowanych właścicieli sklepów stacjonarnych na terenie Wielkiej Brytanii. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Oskar 2018-03-06 22:16:17

    Prawda jest taka, że nowe technologie nie przez wszystkich traktowane są jako ułatwienie... szczególnie dla starszych osób jest to bariera nie do przejścia. Z drugiej strony wykorzystywanie technologii do rozwoju własnego biznesu i budowania bazy stałych, lojalnych klientów jest w dzisiejszych czasach podstawą. Sprawa jest trochę prostsza w przypadku e-sklepów. Tam ulepszenia technologiczne są zawsze mile widziane. Prowadząc sklep internetowy staram się w miarę możliwości finansowych wprowadzać nowe rozwiązania, ostatnio zacząłem korzystać z wtyczki do wordpressa dzięki której klienci otrzymują automatycznie smsy z informacją o zmianie statusu zamówienia lub podziękowanie za zakup. Taka prosta rzecz, a pozwala budować relacje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.