Lojalność klienta można kupić, dogadzając mu

Autor: Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl 26 lutego 2009 12:46

Lojalność klienta można kupić, dogadzając mu

Ubezpieczenia, kredyty, karty kredytowe, caschback czy opłacanie rachunków w sklepie - każda nowa usługa finansowa ma mocniej związać klienta z siecią handlową. Lojalny klient to najcenniejszy klient.

Jeszcze kilka lat temu zapłacenie w sklepie kartą płatniczą nie było łatwe. A wprowadzenie możliwości opłacania rachunków za gaz czy energię elektryczną w placówkach handlowych było rewolucją w skali kraju. Klienci nie musieli już biegać z rachunkami na pocztę czy do banku, można było uregulować je przy okazji zakupów, w dodatku transakcja była dużo tańsza. Dzisiaj płacenie kartą w sklepie czy możliwość wzięcia na miejscu kredytu na zakup upatrzonego towaru jest czymś zupełnie naturalnym. Brak tego typu usług może sprawić, że klient więcej do tego sklepu nie wróci.

Tak wiele za tak niewiele
W Polsce usługi finansowe w sieciach rozwijają się od 10 lat. Jak szacuje portal Bankier.pl, aż 1/3 kart kredytowych na polskim rynku wydano we współpracy banków z sieciami handlowymi. Jak wynika z danych NBP, do końca I kw. 2008 r. zostało wydanych w Polsce prawie 27,3 mln kart płatniczych. Przez ostatnie cztery lata wartość transakcji dokonywanych z ich wykorzystaniem wzrosła trzykrotnie, osiągając wartość blisko 15 mld zł na kwartał. Karty wydane wspólnie przez bank i sieć pojawiły się na polskim rynku pod koniec lat 90. Pierwsze były: karta wydana przez Makro C&C i Bank BPH oraz przez Lukas Bank i E.Leclerc.

Usługi finansowe w sieciach nie kończą się na kartach - to także kredyty czy możliwość opłacenia rachunku w kasie sklepu. W Polsce liderami tego typu usług są Tesco, Carrefour, Auchan i Real. Rodzime sieci dopiero zaczynają wchodzić na ten rynek - wyjątkiem jest sieć Żabka, oferująca dość zaawansowany zestaw produktów finansowych.

- Obecnie oferujemy klientom pakiet usług "Zielone Okienko", w ramach którego klienci mogą opłacić rachunki za prąd i gaz, doładować telefony komórkowe - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska SA.

Firma udostępniała ostatnio usługę cashback, czyli możliwość wypłaty gotówki w kasie sklepu. A już wkrótce zaskoczy klientów nową usługą. - Rozważamy wprowadzenie do sklepów możliwości wykupienia ubezpieczenia. Jest jednak za wcześnie na konkretne deklaracje - dodaje Jacek Roszyk.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane