Dyrektor KPMG: Cena nie jest już najważniejszym kryterium dla marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 13 września 2017 10:38

Dyrektor KPMG: Cena nie jest już najważniejszym kryterium dla marki własnej Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Fot. PTWP

Skończyły się już czasy, kiedy produkty marki własnej kojarzyły się tylko z niższą ceną. Sieci coraz częściej inwestują w marki własne, które obejmują produkty o wyższej cenie i jakości – mówi Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

Jego zdaniem, wzrost rynku marek własnych stymulowany jest przez rozwój sieci handlowych w Polsce, szczególnie w segmencie dyskontów. Również sieci supermarketów systematycznie zwiększają asortyment produktów private label.

- Czasy, kiedy artykuły te kojarzyły się tylko z najniższą ceną, dawno się skończyły. Obecnie każdy produkt, który zapewnia wystarczającą rotację na półce, może zostać zamówiony przez sieci pod marką własną - także taki, który ma wyższą jakość i cenę, ale ma już odpowiednie grono odbiorców. Stąd coraz częściej sieci inwestują w marki własne artykułów odpowiadających na współczesne trendy konsumenckie, takie jak zdrowie lub wygoda – mówi Piotr Grauer.

Przypomnijmy, że niedawno sieć Carrefour wprowadziła aż osiem nowych linii produktów marki własnej. Na półki trafiły także pierwsze produkty z oznakowaniem SENS, który został opracowany przez Carrefour jako nowy, dodatkowy sposób informowania konsumentów o częstotliwości ich spożywania w oparciu o jego wartości odżywcze. Jego celem jest pomoc konsumentom w zakresie tworzenia zdrowej, zbilansowanej diety.

Od 2016 roku Carrefour prowadzi działania, które zmieniają kierunek rozwoju marek własnych. W ubiegłym roku firma wprowadziła dwie nowe gamy marki własnej do sprzedaży – kawy Montmartre oraz artykuły higieny dla dzieci Nello. Carrefour Polska zdecydował się rozwijać nowe gamy marki własnej w wyniku analizy rosnących oczekiwań konsumentów oraz zmieniającej się sytuacji na rynku. 

Jak mówią przedstawiciele sieci Carrefour, marka w Polsce własna została bardzo mocno zdeprecjonowana w oczach klienta, który najczęściej kojarzy tego typu produkty z niską jakością. Sieć chce przełamywać ten stereotyp i wykreować nowy wizerunek marek własnych w sieciach Carrefour

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.