IGD o trendach na 2018: Premium private labels, nacisk na lokalność produktów i convinience

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 5 grudnia 2017 15:06

IGD o trendach na 2018: Premium private labels, nacisk na lokalność produktów i convinience Fot. Shutterstock

Marki własne sieci handlowych w segmencie premium staną się jednym z najważniejszych trendów w sprzedaży detalicznej w 2018 roku – ocenia międzynarodowa organizacja IGD, zajmująca się badaniami spożywczymi, na którą powołuje się serwis esmmagazine.com.

IGD twierdzi, że detaliści coraz częściej inwestują w marki własne premium. 75 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii ocenia, że jakość tych produktów uległa poprawie w ciągu ostatnich kilku lat.

- Marki własne są kluczowym obszarem, w którym detaliści mogą się wyróżnić na coraz bardziej złożonym i konkurencyjnym rynku detalicznym – mówi Toby Pickard, analityk innowacji i trendów IGD.

- W przypadku producentów marek własnych dla sieci może to zapewnić dodatkowy wolumen, ale spowoduje też większą presję kosztową. Z kolei w przypadku produktów brandowych, producenci będą musieli przekonać konsumentów, że ich produkty są lepsze, aby uzasadnić wyższą cenę. Mogą to osiągnąć poprzez kładzenie nacisku na historyczność i tradycyjność swoich produktów, a także poprzez wprowadzanie nowości – dodaje.

Dodatkowo, IGD przewiduje cztery inne trendy w sprzedaży detalicznej na 2018 rok. Organizacja prognozuje, że lokalne produkty, wygoda, trend health&wellness, a także łączenie sprzedaży online i offline będą w przyszłym roku kluczowe dla sprzedawców detalicznych na całym świecie.

IGD zauważa, że ​​konsumenci mają silną potrzebę poczucia łączności z miejscem, w którym żyją, co manifestują poprzez kupowanie lokalnych produktów. Z uwagi na sezonowość dostaw, w sieciach detalicznych będą sprzedawane produkty, które będą dostępne przez krótszy czas. W efekcie, chociaż będzie to bardziej skomplikowane dla łańcucha dostaw, konsumenci skorzystają na tym, bo będą mieć dostęp do bardziej różnorodnej i wyjątkowej oferty.

- Aby pozyskać produkty lokalne, detaliści będą musieli wspierać małych i średnich producentów - powiedział Pickard.

Jednak, aby odnieść sukces, detaliści nie mogą rezygnować z tego czynnika, jakim jest wygoda zakupów. Jak ocenia IGD – sieci będą dążyć do wykorzystania różnego rodzaju informacji, danych i wglądu w zachowania zakupowe klientów, aby ich zrozumieć i potencjalnie przewidzieć, czego klienci chcą, kiedy chcą i gdzie chcą, zanim klienci sami to sobie uświadomią.

- Zbieranie większej ilości danych o klientach i wykorzystywanie ich do osiągnięcia długoterminowej lojalności klientów będzie kluczowe dla przyszłych sprzedawców i marek. Ten tren będzie prawdopodobnie powiązany z formą sztucznej inteligencji wykorzystującej informacje o klientach do przewidywania i realizacji popytu – dodaje Toby Pickard.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.