IGD o trendach na 2018: Premium private labels, nacisk na lokalność produktów i convinience

Marki własne sieci handlowych w segmencie premium staną się jednym z najważniejszych trendów w sprzedaży detalicznej w 2018 roku – ocenia międzynarodowa organizacja IGD, zajmująca się badaniami spożywczymi, na którą powołuje się serwis esmmagazine.com.
IGD twierdzi, że detaliści coraz częściej inwestują w marki własne premium. 75 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii ocenia, że jakość tych produktów uległa poprawie w ciągu ostatnich kilku lat.
- Marki własne są kluczowym obszarem, w którym detaliści mogą się wyróżnić na coraz bardziej złożonym i konkurencyjnym rynku detalicznym – mówi Toby Pickard, analityk innowacji i trendów IGD.
- W przypadku producentów marek własnych dla sieci może to zapewnić dodatkowy wolumen, ale spowoduje też większą presję kosztową. Z kolei w przypadku produktów brandowych, producenci będą musieli przekonać konsumentów, że ich produkty są lepsze, aby uzasadnić wyższą cenę. Mogą to osiągnąć poprzez kładzenie nacisku na historyczność i tradycyjność swoich produktów, a także poprzez wprowadzanie nowości – dodaje.
Dodatkowo, IGD przewiduje cztery inne trendy w sprzedaży detalicznej na 2018 rok. Organizacja prognozuje, że lokalne produkty, wygoda, trend health&wellness, a także łączenie sprzedaży online i offline będą w przyszłym roku kluczowe dla sprzedawców detalicznych na całym świecie.
Przeczytaj także:
IGD zauważa, że konsumenci mają silną potrzebę poczucia łączności z miejscem, w którym żyją, co manifestują poprzez kupowanie lokalnych produktów. Z uwagi na sezonowość dostaw, w sieciach detalicznych będą sprzedawane produkty, które będą dostępne przez krótszy czas. W efekcie, chociaż będzie to bardziej skomplikowane dla łańcucha dostaw, konsumenci skorzystają na tym, bo będą mieć dostęp do bardziej różnorodnej i wyjątkowej oferty.
- Aby pozyskać produkty lokalne, detaliści będą musieli wspierać małych i średnich producentów - powiedział Pickard.
Jednak, aby odnieść sukces, detaliści nie mogą rezygnować z tego czynnika, jakim jest wygoda zakupów. Jak ocenia IGD – sieci będą dążyć do wykorzystania różnego rodzaju informacji, danych i wglądu w zachowania zakupowe klientów, aby ich zrozumieć i potencjalnie przewidzieć, czego klienci chcą, kiedy chcą i gdzie chcą, zanim klienci sami to sobie uświadomią.
- Zbieranie większej ilości danych o klientach i wykorzystywanie ich do osiągnięcia długoterminowej lojalności klientów będzie kluczowe dla przyszłych sprzedawców i marek. Ten tren będzie prawdopodobnie powiązany z formą sztucznej inteligencji wykorzystującej informacje o klientach do przewidywania i realizacji popytu – dodaje Toby Pickard.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
- 13:41 Sieć Bio Family szuka lokali i gruntów w dużych miastach
- 13:33 Amazon wprowadza nową usługę, która ma uprościć międzynarodowe zakupy
- 13:23 Do UOKiK wpłynął wniosek o przejęcie dystrybutora dla sektora HoReCa
- 13:16 Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych o ok. 100 zł droższe niż te w...
- 13:14 IKEA: Zrównoważony rozwój motorem innowacji i pozytywnej przemiany biznesu
- 13:04 Maxima sfinalizowała przejęcie Emperii. Ma niemal 100 proc. udziałów
- 12:57 JLL: Co czwarte centrum handlowe w Polsce przeszło rozbudowę
- 12:52 Ekspert: Kryzys w social mediach może wiele kosztować biznesy gastronomiczne
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
I kwartał w handlu – nowe przepisy oraz potyczka o pracowników i z pracownikami
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Media Expert w Pasażu Tesco w Krakowie
- 4 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 5 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 6 Lidl wprowadza "ciche godziny"
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów, Bukowińska / Puławska BEZ PROWIZJI, 67.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Ksawerów), Puławska, 59.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Ksawerów), Puławska, 53.44 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Siewierska, 57.00 m², sprzedam mieszkanie