Rok w małym handlu – rozwój marek własnych, ekspansja franczyzy i kłopoty Małpki

Autor: dlahandlu.pl 29 grudnia 2017 11:32

Rok w małym handlu – rozwój marek własnych, ekspansja franczyzy i kłopoty Małpki Fot. Shutterstock

Rozwój marek własnych i nowych projektów, powiększanie liczby placówek i personalizacja oferty produktowej – to sposoby, którymi mały handel sieciowy walczy o klientów. I w większości przypadków – radzi sobie całkiem dobrze. Wyjątkiem jest zadłużona sieć Małpka Express, która pilnie potrzebuje restrukturyzacji. Co w mijającym roku działo się w sektorze małego handlu i hurtu?

Dla Polskiej Grupy Supermarketów rok 2017 upłynął głównie na pracy nad marką własną  O! Dobre Polskie Twoje. O planach wprowadzenia marki własnej na póki sklepów Top Market, Delica i Minuta8 grupa PGS informowała w kwietniu, a pierwsze produkty pod tą marką można było kupić jeszcze w pierwszej połowie roku. Marka ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną. Linia przekroczyła już 110 produktów, a do końca 2018 roku gama produktów rozszerzy się do 400.

Z marką własną polskiej Grupy Supermarketów wiąże się jednak problem. Markę własną o takiej samej nazwie O! posiada PKN Orlen, który ponadto rozwija sieć sklepów O!Shop.  PKN Orlen jest uprawniony do korzystania ze znaków towarowych O!, które zostały zgłoszone do ochrony już w 2015 r. Tymczasem znak O! Dobre Polskie Twoje dopiero został zgłoszony do rejestracji. Mimo to, PGS nie obawia się konfliktu o znak towarowy. Jak tłumaczy Michał Sadecki, prezes PGS, marka O! Dobre Pewne Twoje odbiega od marki PKN Orlen. Obie marki mają inną kolorystykę, nazwę i działają w innych segmentach rynku. Nie ma zatem konfliktu interesu. - Nie wierzę w to, iż dwie polskie, uznane firmy mogą wejść na drogę konfliktu z tego powodu – dodaje.

Wdrożenie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje to największe wyzwanie z jakim zmierzyła się PGS w mijającym roku 2017. W kolejnym roku PGS zamierza nadal rozwijać markę własną i chce powiększyć sieć o 30-40 nowych placówek.

W ramach Polskiej Grupy Supermarketów działa ok. 600 sklepów. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy, wszystkie nowo otwierane sklepy mają być zlokalizowane w centrach miast oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych, w miejscach dogodnych dla okolicznych mieszkańców.

Rok 2017 był bardzo udany dla Grupy Chorten. Grupa powiększyła się o blisko 200 nowych partnerów i obecnie liczy niemal 1200 sklepów. Ponadto, firma kontynuuje ekspansję na nowe województwa – warmińsko-mazurskie, gdzie jest obecna już od końcówki ubiegłego roku oraz kujawsko-pomorskie, w którym to regionie tworzy struktury od września tego roku. To oznacza, że sklepy Chorten działają już w 9 województwach. Celem jest zasięg ogólnopolski.

  • KLIK 2017-12-29 14:28:55

    A dlaczego pomijacie sklepy Społem? Maja 3500 placówek handlowych i w większości pięknie nadrabiają stracony czas!

    Są tam przyzwoite ceny i ich marka własna w dobrej jakości. W końcu to już jedna z nielicznych polskich sieci.Chyba,że ten portal ma za zadanie reklamować portugalską Biedronę?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,31

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5323

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane