PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Tesco odbiło się od dna. Są wzrosty LFL - także w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 11 stycznia 2018 10:20

Tesco odbiło się od dna. Są wzrosty LFL - także w Polsce Fot. Shutterstock.com

Tesco odnotowało wzrost sprzedaży LfL o 2,2 proc. w Wielkiej Brytanii i Irlandii w okresie obejmującym 19 tygodni, zakończonym w dniu 6 stycznia. W Europie Środkowej odnotowano wzrost sprzedaży LfL o 0,6 proc. Tesco osiągnęło także wzrost sprzedaży porównywalnej w Polsce, co jest szczególnie ważne w kontekście trudnego, konkurencyjnego rynku. Czechy i Słowacja osiągnęły dobre wyniki dzięki inwestycjom w unowocześnianie sklepów detalisty. Sprzedaż całkowita po stałym kursie w Europie Środkowej była niższa o 1 proc.

W III kw. 2017/2018 sprzedaż LfL Tesco w Wielkiej Brytanii wzrosła o 2,3 proc., a w Irlandii aż o 3,3 proc., co jest najlepszym wynikiem sieci od ponad pięciu lat. Sprzedaż LfL w okresie świątecznym w wielkiej Brytanii wzrosła 1,9 proc., a w Irlandii o 4 proc. Sprzedaż całkowita w Wielkiej Brytanii i Irlandii była w sumie wyższa o 2,5 proc. O tyle samo wzrosła w okresie 19 tygodni 2017/18.

W Europie Środkowej wzrost sprzedaży LfL wyniósł 0,8 proc., a sprzedaż przedświąteczna LfL była wyższa o 0,2 proc. Jenak sprzedaż całkowita w III kw. 2017/18 była niższa o 0,8 proc.

Czytaj także: Związkowcy diagnozują sytuację w Tesco: Zła organizacja pracy, brak strategii w Polsce
Tesco w styczniu i w lutym przeprowadzi zwolnienia grupowe

Najgorzej Tesco radzi sobie w Azji, gdzie po 19 tygodniach roku finansowego 2017/18 sprzedaż LfL była niższa o 11,1 proc. (spadek o 9,6 proc. w III kw. 2017/18, spadek o 13,8 proc. w okresie świątecznym).

Tesco odnotowało wzrosty w Wielkiej Brytanii już ósmy kwartał z rzędu, przy czym wszystkie formaty i kanały odnotowują pozytywne wyniki - w hipermarketach Extra sprzedaż LfL wzrosła o 1,8 proc., a w sklepy convenience o 2,3 proc. Sprzedaż internetowa w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5 proc.

 - Podczas gdy inflacja wciąż utrzymuje się na rynku brytyjskim, postawiliśmy na kontynuację współpracy z naszymi dostawcami, aby złagodzić jej wpływ na naszych klientów - podało Tesco w oświadczeniu. - W rezultacie do tej pory wpływ inflacji na ceny w Tesco był niższy niż w przypadku naszych konkurentów.

W okresie świątecznym Tesco odnotowało wzrost sprzedaży o 1,9 proc. LfL, jednak pozytywne wyniki sprzedaży żywności w tym okresie (+ 3,4 proc.) zostały zrównoważone spadkiem cen i sprzedaży wyrobów tytoniowych ze względu na sytuację firmy Palmer & Harvey. Z kolei sprzedaż odzieży w tym okresie wzrosła o 5 proc.

Tydzień świąteczny był "najbardziej intensywnym tygodniem sprzedaży", a sprzedaż świeżej żywności wzrosła o 4 proc. Należy jednak pamiętać, że Wigilia wypadła w niedzielę, co pomogło zmaksymalizować obroty.

Komentując wyniki brytyjskiej grupy, dyrektor generalny Tesco, Dave Lewis, powiedział: - Przez cały ten okres osiągaliśmy lepsze wyniki niż rynek dzięki naszej najbardziej konkurencyjnej ofercie od wielu lat. Przyspieszyliśmy szczególnie w trzecim kwartale i w grudniu, a cztery tygodnie przed Bożym Narodzeniem przyniosły rekordową sprzedaż i wolumen w Wielkiej Brytanii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jeszcze klient TESCO 2018-01-13 14:47:27

    Slep Tesco przy Mrągowskiej w Poznaniu - toalety dla klientów w tragicznym stanie. Kiedy poprawicie?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7994

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane