Tesco: Polska zaniża wynik LfL w regionie

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2019 09:53

Sprzedaż LfL Tesco w Europie Środkowej w roku finansowym 2018/19 jest niższa o 2,3 proc. Jak podaje sieć, wprowadzony w Polsce zakaz handlu w niedziele miał spory wpływ na ten wynik (przyczynił się do spadku LfL w regionie  o 1,3 proc.). Tesco nie zdecydowało się również na udział w akcji promocyjnej "Czarny Piątek". Sieć zaznacza, że w tym roku w Polsce jest jedynie jedna handlowa niedziela.

Jak sieć radziła sobie na innych rynkach? Sprzedaż LfL w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 2,9 proc. (1,7 proc. w UK i o 1,3 proc. w Irlandii). Sprzedaż porównywalna przejętej w zeszłym roku hurtowni Booker wzrosła o 11,1 proc.

Wskaźnik LfL dla Azji był niższy aż o 6,2 proc. W sumie sprzedaż LfL całej Grupy wzrosła o 1,4 proc.

Na koniec roku finansowego 2018/19 polski oddział Tesco liczył 353 sklepy, zamknięto 62 nierentowne placówki, a całym regionie sieć zamknęła 66 sklepów. 

W Tajlandii zamknięto 56 placówek, ale uruchomiono 70 nowych. Na rodzimym rynku sieć skurczyła się o 20 sklepów. Na wszystkich rynkach, na których Tesco jest obecne zamknięto 143 placówki, a otworzono 96.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,13

  • Śr

    11,54

  • Min

    7,03

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 833
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.