KIR: 75 proc. millenialsów robi zakupy online

Autor: dlahandlu.pl 19 sierpnia 2019 10:33

Trzech na czterech przedstawicieli tzw. pokolenia milenialsów robi zakupy w Internecie – tak wynika z tegorocznego badania, przeprowadzonego przez Kantar TNS*, na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich. Niewiele mniej klientów e-sklepów jest wśród młodszego pokolenia, tzw. pokolenia Z. Natomiast w generacji 40-latków online kupuje co drugi badany.

Niezależnie od wieku, Polacy nie różnią się w ocenie przydatności nowoczesnych rozwiązań związanych z płatnościami w sieci. Odsetek osób, które chciałyby, aby takie metody płatności jak przelewy natychmiastowe stały się obowiązującym standardem w bankach, jest podobny we wszystkich kategoriach wiekowych.
75 proc. przedstawicieli tzw. pokolenia Y (urodzeni w latach 80-tych i 90-tych), kupuje online. Nieco rzadziej (67 proc.), zakupy w sieci robią przedstawiciele tzw. pokolenia Z (urodzeni po 2000 r.). Z kolei wśród 40-latków (pokolenie X), w sieci kupuje co druga osoba (50 proc.). Klientem e-sklepów jest niemal co czwarty ankietowany 50-latek, i co dziesiąty badany w wieku 60+.
Najwięcej zwolenników przelewów natychmiastowych, takich jak obsługiwany przez KIR system Express Elixir, jest wśród przedstawicieli pokolenia Z. Aż 42 proc. przedstawicieli tej grupy wiekowej uważa, że przelewy natychmiastowe powinny być standardem.

37 proc. badanych szuka na stronie sklepu logotypu swojego banku (za wyjątkiem grupy 61+). Z kolei logotypu preferowanego systemu płatności, takiego jak Paybynet, szuka na stronie ok. 16 proc. badanych. Gotówką przy odbiorze chętniej płacą najmłodsi ankietowani – niemal 44 proc. przedstawicieli pokolenia Z, przedkłada gotówkę, nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Tobes 2019-08-22 16:36:33

    Zakupy online są proste i wygodne. Sam bardzo często robię zakupy w ten sposób. Przeniosłem też sprzedaż do sieci i założyłem sklep internetowy. Na początku korzystałem z narzędzia od bazo.io, aby dowiedzieć się do kogo mogę kierować swoją ofertę. W ten sposób łatwiej nawiązać kontakt z klientem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 832

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 436466

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.