11 spółdzielni Społem na 'Liście 2000" - "Rzeczpospolitej'

Autor: Rzeczpospolita/portalspozywczy.pl 2 grudnia 2009 12:26

Pod koniec listopada Rzeczpospolita opublikowała 'Listę 2000. Polskie przedsiębiorstwa', prezentując w niej osiągnięte w ubiegłym roku wyniki finansowe 2000 największych przedsiębiorstw w naszym kraju.

Wśród 2000 największych firm w Polsce znalazło się 11 spółdzielni spożywców, na następujących pozycjach i z następującymi przychodami ze sprzedaży w 2008 roku:

1. "Społem" PSS w Białymstoku - poz. 806 - 325.664 tys. zł i była to jedyna spółdzielnia, której udało się znależć wśród 1000 największych firm.

Kolejno: 

2. "Społem" PSS w Szczecinie - poz.1426 - 167.843 tys. zł
3. Spółdzielnia Spożywców "Mokpol" w Warszawie - poz.1506 - 156.395 tys. zł
4. "Społem" PSS w Olsztynie - poz.1573 - 146.732 tys. zł
5. "Społem" PSS w Poznaniu - poz.1680 - 134.000 tys. zł
6. "Społem" PSS w Łodzi - poz.1785 - 124.000 tys. zł
7. "Społem" PSS w Kielcach - poz.1793 - 123.489 tys. zł
8. "Społem" WSS Praga Południe w Warszawie - poz.1835 - 120.177 tys. zł
9. "Społem" PSS w Rzeszowie - poz.1926 - 113.467 tys. zł
10. "Społem" PSS "Jedność" w Częstochowie - poz.1940 - 112.915 tys. zł
11. "Społem" PSS Północ we Wrocławiu - poz.1974 - 110.528 tys. zł.

W Polsce działa obecnie ponad 390 spółdzielni Społem, do których należy ok. 5,5 tys. sklepów. Zrzeszonych w KZRSS Społem jest ok. 275 spółdzielni, które zarządzają 4 tys. placówek handlowych, o rocznym obrocie ok. 7,7 mld zł. Wraz z niezrzeszonymi spółdzielniami obrót wszystkich spółdzielni społemowskich może sięgnąć nawet 10 mld zł. 

Jak wynika z analizy Dun & Bradstreet słabnącą kondycję finansową wykazują sklepy Powszechnej Spółdzielni Spożywców Społem. - Skostniała struktura organizacyjna, brak środków na promocję i reklamę oraz wyższe ceny w ogromnym stopniu wpłynęły na znaczne osłabienie kondycji finansowej poszczególnych sklepów. W efekcie Społem nie wytrzymuje konkurencji z powstającymi jak grzyby po deszczu dyskontami, które oferując ceny o 20 30 proc. niższe wypierają je z rynku - mówi Tomasz Starzyk, specjalista z firmy doradczej Dun and Bradstreet Poland.

- Ponadto wydaje się, że Społem praktycznie nie istnieje na rynku reklamy. A czas antenowy lokalnych rozgłośni radiowych czy też TV znacznie przekracza budżety firmy przeznaczone na promocję i reklamę - dodaje Tomasz Starzyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane