PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

70 proc. sprzedaży przekąsek słonych przypada na handel tradycyjny

Autor: portalspozywczy.pl 9 grudnia 2009 11:33

- Nie wierzę w zbliżający się kres handlu tradycyjnego w Polsce - mówił podczas konferencji Trendy FMCG Robert Gruszczyński, dyrektor sprzedaży na Europę Środkową w firmie Frito Lay Poland, należącej do Pepsico International.

W Polsce obecnie ok. 60 proc. obrotów realizuje handel tradycyjny. Przeważa natomiast pod względem liczby sklepów - według Nielsena, w 2008 r. tradycyjne sklepy ogólnospożywcze stanowiły 96 proc. placówek handlowych. - Nielsen raportuje 10 tys. sklepów tradycyjnych zamkniętych w ciągu ostatniego roku. Jednak w tym czasie Frito Lay rozpoczęło współpracę z kilkoma tysiącami nowych punktów detalicznych. Dlatego nie mamy podstaw by twierdzić, że liczba sklepów tradycyjnych spada - mówił Robert Gruszczyński.
Podkreśla, że jego firma zauważa większą rotację placówek handlowych. Część sklepów upada, bankrutuje, lecz w ich miejsce powstają nowe.
-To bardzo silnie powiązane jest z bezrobociem. Jeśli ktoś może otworzyć sklep spożywczy w garażu, zamiast być na bezrobociu, to tak zrobi - dodał przedstawiciel Frito Lay.
Jego spółka 70 proc. sprzedaży słonych przekąsek, w których się specjalizuje, realizuje właśnie w handlu tradycyjnym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9683

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane