Akceptowanie kart zbliżeniowych przekłada się na zwiększenie sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 6 kwietnia 2010 15:50

Według badań przeprowadzonych przez firmę McDonald`s skrócenie czasu płatności o 6 sekund przekłada się na 1-procentowe zwiększenie sprzedaży w ciągu dnia - mówi Janusz Diemko, Prezes Zarządu First Data Polska S.A, wprowadzającej w Polsce terminale do akceptacji kart zbliżeniowych.

Karty zbliżeniowe stosowane są przez sieci szybkiej obsługi, kioski, punkty poboru opłat za autostrady, punkty sprzedaży biletów, kwitów parkingowych, itp., czyli lokalizacje i sytuacje, w których wartość pojedynczej transakcji jest niewielka i ważna jest szybkość obsługi transakcji. W Polsce górny jej limit ustalono na 50 złotych, w Europie wynosi on odpowiednio 20 euro lub 10 funtów. 

Karty bezstykowe wyglądają tak samo, jak karty, którymi płacimy na co dzień, zaś o technologii zbliżeniowej informuje jedynie mały znaczek. Karty mogą także przybierać inne formy, np. nalepki na telefon lub breloczka na klucze. Mogą być również wbudowane w telefon komórkowy. 

First Data wspólnie z siecią Żabka zbudowała sieć akceptacji kart bezstykowych w Polsce, licząca obecnie ok. 2 500 terminali. Wdrożony produkt oparty został na technologii M/Chip PayPass, natomiast w kolejnych krokach planowane jest poszerzenie wachlarza wydawanych i obsługiwanych kart również o karty systemu Visa payWave. Oprócz sklepów Żabka, w Polsce płatności bezstykowe realizują także terminale w sieciach Coffee Heaven, McDonald`s, Empik, Eurest, Multikino a także niektóre punkty Ruchu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane