Aktualna oferta nie wystarcza, żeby przyciągnąć nowych klientów
Większość sieci detalicznych ma mnóstwo klientów, którzy mogliby wydawać w sklepach o wiele więcej pieniędzy niż dotąd. Wszystko, co trzeba zrobić, to dać klientom to, czego pragną. Jednak pragnień tych nie da się zaspokoić aktualną ofertą - uważają analitycy Harvard Business Rewiev.
Rozdźwięk pomiędzy potrzebami klientów a ofertą firmy może mieć różną postać. Może dotyczyć nie tylko składu asortymentu, ale również poziomu usług, atmosfery sklepów lub samego pozycjonowania marki.
Większość sieci detalicznych jest w stanie na co dzień śledzić, które pozycje sprzedają się w poszczególnych sklepach - a często nawet, kto je kupuje i o jakiej porze dnia. Jednak o ile dane te znacząco zwiększają efektywność zarządzania zapasami i zakupami, o tyle obligują one handlowców i kierowników sklepów do gromadzenia tego, co się dobrze sprzedaje i ograniczania zapasów pozycji niechodliwych. A to tworzy ogromne rozdźwięki pomiędzy ofertą a potrzebami klientów dokładnie tam, gdzie wolnej przestrzeni rynkowej jest najwięcej; takie dane nie mówią bowiem nic o tym, co klienci kupują w konkurencyjnych placówkach.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Cz 21:45 AmRest szacuje, że jego przychody wzrosły w pierwszym kwartale o 31,1 proc.
- Cz 21:42 Amazon Prime ma już ponad 100 mln użytkowników na świecie
- Cz 21:35 W Rybniku powstanie park handlowy z Biedronką
- Cz 21:27 Do UOKiK wpłynął wniosek o przejęcie dystrybutora dla sektora HoReCa
- Cz 21:27 TCC: 47 proc. konsumentów oczekuje, że sklep będzie inspirował jak gotować...
- Cz 17:44 Sony pracuje nad inteligentnym robotem-kucharzem
- Cz 17:31 Przychody Poczty Polskiej wzrosły o 10 proc. po kilku latach spadków
- Cz 17:30 JD.com chce otwierać w Chinach 1000 sklepów... dziennie
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
I kwartał w handlu – nowe przepisy oraz potyczka o pracowników i z pracownikami
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Media Expert w Pasażu Tesco w Krakowie
- 4 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Bielany (Stare Bielany), Podleśna, 25.60 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Gocławek), 55.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Ksawerów), Puławska, 43.46 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, Pięciolinii, 85.00 m², sprzedam mieszkanie