Aldi nie podbija polskiego rynku

Autor: Rzeczpospolita 16 lipca 2009 09:18

Niemieckieckiej sieci Aldi ekspansja w Polsce nie idzie, a miała zawojować rynek. Po ponad roku sieć ma w Polsce zaledwie ok. 20 sklepów – wynika z informacji Rzeczpospolitej.

Aldi konsekwentnie nie udziela żadnych informacji na temat ekspansji w Polsce. Nie podaje nawet, ile ma sklepów, nie mówiąc już o planach. Z nieoficjalnych informacji „Rz" wynika jednak, że sieć ma w Polsce jedynie ok. 20 sklepów. Gdy ruszała w lutym 2008 r., miała ich siedem. Czyli tempo rozwoju jest bardzo dalekie od oczekiwań. Zwłaszcza że wejście do Polski największej sieci dyskontowej na świecie traktowane było jako zapowiedź rewolucji na rynku i rękawica rzucona wprost liderowi sektora - Biedronce.

Konkurenci - jednak tylko nieoficjalnie - mówią wprost. - Ludzie kojarzą Aldiego z niskimi cenami. Ale działając w tak małej skali, nie ma on szans na wysokie rabaty u producentów, dlatego na wstępie przegrywa nie tylko z Biedronką, ale też wieloma innymi sieciami - mówi prezes jednej z największych sieci w naszym kraju. 

Dodatkowo Aldi opiera swoją ofertę niemal wyłącznie na towarach marki własnej, które w Polsce, choć zyskują na znaczeniu, odpowiadają tylko za ok. 10 proc. rynku, podczas gdy w Niemczech za ponad 40 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane