Aldi nie podbija polskiego rynku

Autor: Rzeczpospolita 16 lipca 2009 09:18

Niemieckieckiej sieci Aldi ekspansja w Polsce nie idzie, a miała zawojować rynek. Po ponad roku sieć ma w Polsce zaledwie ok. 20 sklepów – wynika z informacji Rzeczpospolitej.

Aldi konsekwentnie nie udziela żadnych informacji na temat ekspansji w Polsce. Nie podaje nawet, ile ma sklepów, nie mówiąc już o planach. Z nieoficjalnych informacji „Rz" wynika jednak, że sieć ma w Polsce jedynie ok. 20 sklepów. Gdy ruszała w lutym 2008 r., miała ich siedem. Czyli tempo rozwoju jest bardzo dalekie od oczekiwań. Zwłaszcza że wejście do Polski największej sieci dyskontowej na świecie traktowane było jako zapowiedź rewolucji na rynku i rękawica rzucona wprost liderowi sektora - Biedronce.

Konkurenci - jednak tylko nieoficjalnie - mówią wprost. - Ludzie kojarzą Aldiego z niskimi cenami. Ale działając w tak małej skali, nie ma on szans na wysokie rabaty u producentów, dlatego na wstępie przegrywa nie tylko z Biedronką, ale też wieloma innymi sieciami - mówi prezes jednej z największych sieci w naszym kraju. 

Dodatkowo Aldi opiera swoją ofertę niemal wyłącznie na towarach marki własnej, które w Polsce, choć zyskują na znaczeniu, odpowiadają tylko za ok. 10 proc. rynku, podczas gdy w Niemczech za ponad 40 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.