REKLAMA
REKLAMA

Alkohol i towary sypkie najczęściej kupowane w delikatesach internetowych

Autor: dlahandlu.pl 16 czerwca 2009 15:47

W Internecie Polacy najchętniej kupują napoje butelkowane i towary sypkie. Choć prawie połowa zapytanych deklaruje jednocześnie, że obawia się nabyć w sieci mięso i pieczywo, to jednak sprzedaż tego typu produktów stale rośnie - podaje internetowy sklep spożywczy A.pl.

REKLAMA

Z badania ankietowego A.pl, w którym wzięło udział 410 osób, wynika że klienci spożywczych sklepów internetowych nie mają oporów przed kupowaniem w nich napojów butelkowanych oraz artykułów sypkich takich jak ryż, kasza i makarony. Deklaruje to aż 98 proc. respondentów. Internauci wyrażają również chęć zakupu tłuszczów jadalnych, nabiału i alkoholu. Co czwarty badany nie kupi jednak w sieci ciastek, słodyczy czy warzyw. Dwoje na pięcioro obawia się zakupu online pieczywa, mięsa i wędlin.

- Pomimo obaw klientów sprzedaż świeżych produktów cały czas rośnie. Użytkownicy na początku zawsze kupują produkty szczelnie pakowane i o długim terminie przydatności do spożycia. Po pierwszych zakupach nabywają jednak na próbę kilogram jabłek, bułkę lub kilka plasterków szynki i wtedy przekonują się, że w Internecie też można bezpiecznie kupić świeże produkty. - mówi Jakub Milewski z delikatesów internetowych A.pl - Obawy w końcu miną. Jeszcze 2 lata temu internauci bali się internetowych sklepów spożywczych. Dzisiaj liczba klientów A.pl rośnie co miesiąc o ok. 10 proc., a w ciągu 6 miesięcy zanotowaliśmy wzrost ilości zamówień o ok. 120 proc. -- dodaje.

Jako najważniejszy powód kupowania żywności w Internecie ankietowani wskazali wygodę tej formy dokonywania zakupów. Aż 97 proc. osób uważa, że spożywcze sklepy internetowe oszczędzają czas i pozwalają uniknąć noszenia ciężkich towarów. - Klienci są w stanie zapłacić więcej, by oszczędzić czas. Jednak by sklep internetowy mógł konkurować z tradycyjnym, poziom cen musi być zbliżony - tłumaczy Jakub Milewski z A.pl.

Z ankiety A.pl wynika, że największym konkurentem internetowych sklepów spożywczych są wielkopowierzchniowe markety. Ok. 39 proc. przepytanych osób kupuje żywność w Internecie raz na tydzień. Co drugi robi to raz na miesiąc. Cotygodniowe zakupy w marketach robi co trzeci ankietowany, a co miesiąc kupuje w nich 46,5 proc. badanych. -

Ważne są również techniczne aspekty działania spożywczych e-sklepów. Wygodne formy płatności, szybkość działania strony internetowej oraz czytelna nawigacja są ważne odpowiednio dla 94, 90 i 86 proc. respondentów. Co ciekawe mniej uwagi przywiązuje się do kwestii bezpieczeństwa. Co trzeci internauta nie zwraca uwagi na regulamin sklepu internetowego, w którym dokonuje zakupów. Tylko 45 proc. osób chce mieć możliwość konsultacji online z pracownikiem sklepu.

Ok. 41 proc. deklaruje że ich cotygodniowe wydatki na zakupy spożywcze wahają się w granicach od 100-200 złotych, a 38 proc. wydaje kwoty z przedziału 300 - 500 złotych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA