Bez szkoleń pracowników nie ma nowoczesnego handlu

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 3 kwietnia 2009 09:13

Bez szkoleń pracowników nie ma nowoczesnego handlu

W ostrołęckiej spółdzielni każdy nowy pracownik przechodzi szkolenie z zakresu obsługi klienta. Oprócz tego są one organizowane przynajmniej raz do roku dla wszystkich zatrudnionych w sklepie.

W spółdzielni zatrudniona jest osoba, w ramach jej obowiązków znajduje się również szkolenie pracowników pod względem odpowiedniego podejścia do klienta. Oprócz tego spółdzielnia zamawia szkolenia w firmie zewnętrznej. - Płacimy za to duże pieniądze, ale pracowników szkolić trzeba. Bez tego nie ma mowy o nowoczesnym handlu - mówi Wiktor Bednarczyk, prezes Społem PSS Ostrołęka.

Jak jednak przyznaje, nie do końca jest zadowolony z jakości obsługi w swoich sklepach. - Duża część to starsi pracownicy, którzy mają pewne negatywne przyzwyczajenia i nie trzymają odpowiednich standardów. Nawet jeśli zatrudniamy młodą osobę, która ma ambicje i chce w sposób miły i profesjonalny obsługiwać klientów, to dołączając do grupy pracowników często z czasem przejmuje negatywne wzorce - ubolewa Wiktor Bednarczyk.

Prezes stara się samemu trzymać pieczę nad jakością obsługi, ale jak mówi, nie jest mu łatwo miarodajnie ocenić swoich podwładnych - Wiadomo, że gdy wchodzę do sklepu wszyscy starają się pracować jak najlepiej i nie mogę mieć pełnego oglądu sytuacji.
Pewnym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z zewnętrznej firmy świadczącej usługi typy mystery shopping, mające na celu sprawdzenie czy pracownicy stosują się do wyznaczonych klientów. - To by było bardzo dobre rozwiązanie, ale dla przedsiębiorstwa tej wielkości co nasze koszt 4-5 tys. na tego typu usługę to poważny wydatek - podkreśla nasz rozmówca. - Liczymy pod tym względem na jakąś pomoc ze strony Krajowego Związku Rewizyjnego.

Społem PSS w Ostrołęce jest firmą handlową, która w obecnym kształcie działa od 1982 r. Przedsiębiorstwo jest właścicielem 13 placówek spożywczych, prowadzi również działalność produkcyjną i gastronomiczną.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • uniwersal25 2009-04-05 11:04:04

    Jak ja miło obsługuję klientów to bardzo mnie chwalą . Ale mojej kierowniczce to sie chyba nie podoba była zadowolona jak zaczynałam i nieumiałam na kasie i ciągle się myliłam , ludzie kleli i w ogóle było nie fajnie . Teraz chodzi nadęta i ciągle mi coś wytyka bo nie może znieść że ludzie powiedzieli że w tym sklepie nie było milszej obsługi . A ja mam ją w nosie i jestem miła bo ja nie maszyna i nadęta nie będę .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,18

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane