Bez szkoleń pracowników nie ma nowoczesnego handlu

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 3 kwietnia 2009 09:13

Bez szkoleń pracowników nie ma nowoczesnego handlu

W ostrołęckiej spółdzielni każdy nowy pracownik przechodzi szkolenie z zakresu obsługi klienta. Oprócz tego są one organizowane przynajmniej raz do roku dla wszystkich zatrudnionych w sklepie.

W spółdzielni zatrudniona jest osoba, w ramach jej obowiązków znajduje się również szkolenie pracowników pod względem odpowiedniego podejścia do klienta. Oprócz tego spółdzielnia zamawia szkolenia w firmie zewnętrznej. - Płacimy za to duże pieniądze, ale pracowników szkolić trzeba. Bez tego nie ma mowy o nowoczesnym handlu - mówi Wiktor Bednarczyk, prezes Społem PSS Ostrołęka.

Jak jednak przyznaje, nie do końca jest zadowolony z jakości obsługi w swoich sklepach. - Duża część to starsi pracownicy, którzy mają pewne negatywne przyzwyczajenia i nie trzymają odpowiednich standardów. Nawet jeśli zatrudniamy młodą osobę, która ma ambicje i chce w sposób miły i profesjonalny obsługiwać klientów, to dołączając do grupy pracowników często z czasem przejmuje negatywne wzorce - ubolewa Wiktor Bednarczyk.

Prezes stara się samemu trzymać pieczę nad jakością obsługi, ale jak mówi, nie jest mu łatwo miarodajnie ocenić swoich podwładnych - Wiadomo, że gdy wchodzę do sklepu wszyscy starają się pracować jak najlepiej i nie mogę mieć pełnego oglądu sytuacji.
Pewnym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z zewnętrznej firmy świadczącej usługi typy mystery shopping, mające na celu sprawdzenie czy pracownicy stosują się do wyznaczonych klientów. - To by było bardzo dobre rozwiązanie, ale dla przedsiębiorstwa tej wielkości co nasze koszt 4-5 tys. na tego typu usługę to poważny wydatek - podkreśla nasz rozmówca. - Liczymy pod tym względem na jakąś pomoc ze strony Krajowego Związku Rewizyjnego.

Społem PSS w Ostrołęce jest firmą handlową, która w obecnym kształcie działa od 1982 r. Przedsiębiorstwo jest właścicielem 13 placówek spożywczych, prowadzi również działalność produkcyjną i gastronomiczną.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • uniwersal25 2009-04-05 11:04:04

    Jak ja miło obsługuję klientów to bardzo mnie chwalą . Ale mojej kierowniczce to sie chyba nie podoba była zadowolona jak zaczynałam i nieumiałam na kasie i ciągle się myliłam , ludzie kleli i w ogóle było nie fajnie . Teraz chodzi nadęta i ciągle mi coś wytyka bo nie może znieść że ludzie powiedzieli że w tym sklepie nie było milszej obsługi . A ja mam ją w nosie i jestem miła bo ja nie maszyna i nadęta nie będę .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,98

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.