REKLAMA
REKLAMA

Blisko 150 sklepów sprzedaje żywność w sieci

Autor: Gazeta Prawna 8 lipca 2009 12:11

Według przedstawicieli branży Polacy wydadzą w tym roku na żywność w sieci ponad 100 mln zł, choć z powodu kryzysu ich wydatki będą rosły wolniej niż w roku ubiegłym. Klienci oszczędzają, wybierając tańsze towary - podaje Gazeta Prawna.

REKLAMA

- Zmienia się struktura koszyka. Na przykład, zamiast wina między 50 a 70 zł, klienci częściej wybierają takie między 30 a 50 zł - przyznaje Witold Ferenc, prezes Frisco.pl, którego obroty sięgną w tym roku 15-20 mln zł. - A zamiast wody za 2,5 zł, klienci częściej wybierają dziś wodę za 1,9 zł. Bardziej popularne stają się marki ze średniej półki, które są znane, ale kosztują dużo mniej - dodaje Jakub Milewski, koordynator działań e-commerce w delikatesach A.pl.

Witold Ferenc, prezes Frisco.pl, szacuje, że w aglomeracji warszawskiej, największym rynku w Polsce, kupować w sieci mogłoby około 20-25 tys. osób. Ile kupuje dziś? - Nie więcej niż 8 tys. Jest więc jeszcze sporo do zrobienia - dodaje. Frisco pozycjonuje się jako delikatesy, a średnie zarobki jego klientów wahają się między 5-8 tys. zł. Jakub Milewski z A.pl - który podkreśla, że sklep walczy o szersze grono klientów, także tych mniej zarabiających - uważa, że potencjał rynku może być jeszcze większy. - Nawet 50-60 tys. osób w całej aglomeracji warszawskiej - szacuje.

Jak wynika z danych sklepów, żywność w sieci kupują najczęściej kobiety. Klienci cenią dostawy do domu i oszczędność czasu. W niedawnej ankiecie A.pl ok. 41 proc. klientów zadeklarowało, że na cotygodniowe zakupy wydaje 100-200 zł, a 38 proc. klientów - między 300-500 zł. We Frisco.pl, które realizuje 150-200 zamówień dziennie, klienci robią zakupy średnio raz na dwa tygodnie.

Jak wynika z danych serwisu Sklepy24.pl, produkty żywnościowe oferuje dziś za pośrednictwem sieci około 145 sklepów. Z samą żywnością jest ich ponad 80, choć większość ma wąski asortyment (np. herbaty, przyprawy itp.). Dodatkowo ponad 30 sklepów oferuje tylko żywność ekologiczną.

Przedstawiciele branży szacują, że roczny obrót na rynku waha się między 60 a 100 mln zł, z czego blisko połowa przypada największym sklepom. Dla porównania wartość całego rynku handlu produktami spożywczymi sięga w Polsce 220 mld zł. Szacunki wartości wydatków w e-sklepach są tak różne, bo nikt tego rynku nie bada. By orientować się, jak idzie konkurentom, sklepy liczą więc np. samochody.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA