PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Blisko 150 sklepów sprzedaje żywność w sieci

Autor: Gazeta Prawna 8 lipca 2009 12:11

Według przedstawicieli branży Polacy wydadzą w tym roku na żywność w sieci ponad 100 mln zł, choć z powodu kryzysu ich wydatki będą rosły wolniej niż w roku ubiegłym. Klienci oszczędzają, wybierając tańsze towary - podaje Gazeta Prawna.

- Zmienia się struktura koszyka. Na przykład, zamiast wina między 50 a 70 zł, klienci częściej wybierają takie między 30 a 50 zł - przyznaje Witold Ferenc, prezes Frisco.pl, którego obroty sięgną w tym roku 15-20 mln zł. - A zamiast wody za 2,5 zł, klienci częściej wybierają dziś wodę za 1,9 zł. Bardziej popularne stają się marki ze średniej półki, które są znane, ale kosztują dużo mniej - dodaje Jakub Milewski, koordynator działań e-commerce w delikatesach A.pl.

Witold Ferenc, prezes Frisco.pl, szacuje, że w aglomeracji warszawskiej, największym rynku w Polsce, kupować w sieci mogłoby około 20-25 tys. osób. Ile kupuje dziś? - Nie więcej niż 8 tys. Jest więc jeszcze sporo do zrobienia - dodaje. Frisco pozycjonuje się jako delikatesy, a średnie zarobki jego klientów wahają się między 5-8 tys. zł. Jakub Milewski z A.pl - który podkreśla, że sklep walczy o szersze grono klientów, także tych mniej zarabiających - uważa, że potencjał rynku może być jeszcze większy. - Nawet 50-60 tys. osób w całej aglomeracji warszawskiej - szacuje.

Jak wynika z danych sklepów, żywność w sieci kupują najczęściej kobiety. Klienci cenią dostawy do domu i oszczędność czasu. W niedawnej ankiecie A.pl ok. 41 proc. klientów zadeklarowało, że na cotygodniowe zakupy wydaje 100-200 zł, a 38 proc. klientów - między 300-500 zł. We Frisco.pl, które realizuje 150-200 zamówień dziennie, klienci robią zakupy średnio raz na dwa tygodnie.

Jak wynika z danych serwisu Sklepy24.pl, produkty żywnościowe oferuje dziś za pośrednictwem sieci około 145 sklepów. Z samą żywnością jest ich ponad 80, choć większość ma wąski asortyment (np. herbaty, przyprawy itp.). Dodatkowo ponad 30 sklepów oferuje tylko żywność ekologiczną.

Przedstawiciele branży szacują, że roczny obrót na rynku waha się między 60 a 100 mln zł, z czego blisko połowa przypada największym sklepom. Dla porównania wartość całego rynku handlu produktami spożywczymi sięga w Polsce 220 mld zł. Szacunki wartości wydatków w e-sklepach są tak różne, bo nikt tego rynku nie bada. By orientować się, jak idzie konkurentom, sklepy liczą więc np. samochody.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,12

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.