REKLAMA
REKLAMA

Carrefour pozbędzie się 20 swoich sklepów w Polsce

Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl 22 czerwca 2009 10:04

Carrefour pozbędzie się 20 swoich sklepów w Polsce

Francuski operator chce się pozbyć ok. 25 nierentownych placówek handlowych działających pod szyldem Carrefour Express. Obecnie trwają negocjacje dotyczące sprzedaży sklepów, zainteresowani ich kupnem są m.in. Biedronka i Piotr i Paweł - podał portalspozywczy.pl.

REKLAMA

Na sprzedaż lub do zamknięcia przeznaczone zostały placówki handlowe na terenie całego kraju, tak w dużych miastach jak i małych miejscowościach np. w Warszawie, Opolu, Bielsko-Białej czy Żywcu.

Carrefour Express przy ul. Kopernika w Warszawie jeszcze działa, ale na półkach pozostało już niewiele produktów, trwają przeceny i wyprzedaże towaru. W placówce zlikwidowano już stoiska z produktami świeżymi. Ostateczne zamknięcie to kwestia najwyżej kilkunastu dni.

Według naszych informacji francuski operator chce zakończyć proces sprzedaży ok. 25 z prawie 230 supermarketów Carrefour Express do końca czerwca. Firma może mieć jednak problem z pozbyciem się najbardziej nierentownych sklepów, zlokalizowanych w niewielkich miejscowościach. W przypadku tych sklepów może dojść do ich zupełnej likwidacji.

Negocjacje dotyczące sprzedaży swoich sklepów Carrefour rozpoczął jeszcze zimą. Na ofertę odpowiedziało kilka sieci handlowych działających w Polsce, w tym m.in. należąca portugalskiego operatora Jeronimo Martins sieć dyskontów Biedronka. Zainteresowana częścią lokalizacji ma być także poznańska sieć supermarketów Piotr i Paweł, która otworzyła swoje sklepy w trzech lokalizacjach, które Carrefour musiał sprzedać w ubiegłym roku. Przedstawiciel Piotra i Pawła nie chciał komentować informacji, do których dotarł portal.

Przedstawiciele Carrefoura potwierdzają, że zamkną część sklepów, nie chcą jednak mówić o szczegółach. Nie potwierdzają także tego, że przyczyną podjętej decyzji była niska rentowność placówek i podają jednak inne powody. - Sieci handlowe okresowo otwierają nowe bądź zamykają stare sklepy, co jest naturalnym elementem działalności biznesowej każdej dużej sieci handlowej - mówi Maria Cieślikowska, dyrektor ds. PR i komunikacji zewnętrznej Carrefour Polska.

Dodaje jednocześnie, że przyczyny zamknięcia sklepów są różne. - Mogą wynikać np. z wygaśnięcia umowy najmu bądź zmiany strategii handlowej, zakładającej coraz lepsze dopasowanie oferty do rynku i oczekiwań klientów z danego miasta bądź nawet dzielnicy, co pociąga za sobą zamknięcie jednego sklepu i otwarcie kolejnych w pobliżu danej lokalizacji - tłumaczy Maria Cieślikowska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA