Ceny sztywne są zabronione, ale rekomendowane dopuszczalne

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 19 lutego 2010 10:52

Zgodnie z prawem ochrony konkurencji producenci nie mogą uzgadniać z niezależnym od siebie dystrybutorem sztywnych lub minimalnych cen odsprzedaży towarów pisze Małgorzata Surdek, adwokat, partner w kancelarii CMS Cameron McKenna w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Zakazane są też jakiekolwiek próby pośredniego ustalania sztywnej lub minimalnej ceny odsprzedaży. Do takich metod pośrednich należą: uzgodnienie sztywnej marży dla dystrybutora, ustalenie maksymalnej wysokości rabatu, refundacja utraty marży, nagradzanie za przestrzeganie określonych poziomów cen, rabat lub zwrot kosztów promocji w zamian za określoną cenę odsprzedaży. Takie same rozwiązania dotyczą zarówno długich standardowych kontraktów sprzedaży, jak i okresów tzw. sprzedaży promocyjnej.


Możliwe jest jednak proponowanie przez producentów rekomendowej ceny odsprzedaży towarów konsumentom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane