Ceny w sklepie można podnosić etapami

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 7 stycznia 2010 09:02

Ceny w sklepie można podnosić etapami

W jedynym sklepie w podwarszawskiej miejscowości właściciel wprowadził nowe ceny. Wszystkie produkty podrożały o 20-50 groszy. Ceny były zmieniane stopniowo, po skończeniu się partii towaru na półkach.

- Planowałem ten ruch od jakiegoś czasu, więc na regały wystawiłem tyle towaru ile się zmieściło. Przyjąłem zasadę, że kiedy na półce skończy się towar, zostanie na niej kilka sztuk - zmieniam cenę. Następnie uzupełniam półki, ale produkty sprzedaję już w nowej cenie - informuje właściciel.

Ta zasada sprawdziła się w przypadku towarów szybko rotujących, ale właściciel postanowił podnieść wszystkie ceny. Przedświąteczny okres wzmożonych zakupów okazał się najlepszym momentem do modyfikacji cen. Towary szybko znikały z półek, więc ceny wielu produktów wzrosły jeszcze przed Wigilią, innych przed Nowym Rokiem. Proces podwyżek zakończył się w niedzielę 2 stycznia, kiedy to właściciel zmienił metki na pozostałych produktach.
- Jako ostatnie zmieniłem ceny konserw mięsnych, chipsów, ziemniaków. Są to grupy towarów, które cieszą się niewilekim zainteresowaniem w okresie świątecznym, lub miałem ich zapas - informuje właściciel sklepu.

Zdaniem specjalistów synchronizowanie tych procesów jest bardzo ważne, bo klienci stają się coraz bardziej uważni przy sprawdzaniu cen na półkach i paragonach. Stało się tak po akcjach edukacyjnych organizacji konsumenckich, które zwracają uwagę na prawa klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.