Chojna: Nowy Intermarche zagrożeniem dla małych sklepów

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 17 marca 2009 09:07

Chojna: Nowy Intermarche zagrożeniem dla małych sklepów

W połowie ubiegłego roku do liczącej około 7 tys. mieszkańców miejscowości Chojna (woj. zachodniopomorskie) zawitał dyskont Netto. Niespełna dwa tygodnie temu w miejscowości otworzono supermarket Intermarche. Konkurencja ze strony dużych sieci mocno daje się we znaki właścicielom mniejszych sklepów.

- Po otwarciu nowego Intermarche odnotowaliśmy znaczny spadek obrotów. Sytuacja na niełatwym już rynku stała się jeszcze trudniejsza - mówi Urszula Karaczun, właścicielka chojnickiego sklepu spożywczo-przemysłowego.

- Pojawienie się w ubiegłym roku placówki Netto było jedną z przyczyn, która skłoniła nas do podjęcia decyzji o ograniczeniu zatrudnienia. Nowy Intermarche sprawił, że małym sklepom jeszcze trudniej jest funkcjonować. Presja cenowa jest bardzo duża. Na dodatek duża sieć przeznacza niemałe pieniądze na reklamę i informowanie ludzi o nowych promocjach, przez co skutecznie przyciąga do siebie klientów - narzeka właścicielka sklepu.

Według jej zapewnień, pomimo nierównych szans sklep stara się mocno negocjować z zaopatrującymi go hurtowniami i przeprowadzać akcje, mające na celu zachęcanie klientów do odwiedzania sklepu. W opinii naszej rozmówczyni wchodzenie pod skrzydła większych sieci franczyzowych nie jest dobrą odpowiedzią na konkurencję ze strony supermarketów. - Zgłaszali się do nas przedstawiciele Chaty Polskiej i Lewiatana, ale współpraca z sieciami tego typu dla właściciela oznacza, że przestaje być przedsiębiorcą a staje się pracownikiem - ocenia Karaczun.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane